Ingezonden persbericht


Peijnenburg knipt het draadje door

Geldrop, 4 januari 2011 - Koninklijke Peijnenburg stopt met de reclamecampagne 'Happen naar Peijnenburg'. Deze oer-Hollandse campagne heeft zijn werk gedaan. Sinds de start van de campagne in 2003 is de markt voor ontbijtkoek ruimschoots verdubbeld. Vandaag start Peijnenburg met een nieuwe reclamecampagne met als thema 'Van huis uit meegekregen'. Met deze campagne speelt Peijnenburg in op de nieuwe gebruiksgewoonten, want ontbijtkoek wordt steeds vaker buitenshuis gegeten.

()

Nederlanders eten jaarlijks circa 100 miljoen ontbijtkoeken. Aten we vroeger ontbijtkoek thuis aan de keukentafel, tegenwoordig eten we steeds vaker een plak ontbijtkoek op het werk, op school of onderweg. "Nederlanders weten van huis uit dat ontbijtkoek goed voor hen is. Ze stoppen vaak een plak ontbijtkoek in de tas, zodat ze hun lekkere trek verantwoord kunnen stillen, waar zij ook zijn. Daarom gaat onze nieuwe reclamecampagne een nieuwe fase in", vertelt Rene Groen, marketingdirecteur van Koninklijke Peijnenburg. "Onze nieuwe campagne met het thema 'Van huis uit meegekregen' speelt op de nieuwe gebruiksgewoonten van ontbijtkoek in."

Klik hier om de nieuwe Peijnenburg commercial te bekijken.

Klik hier om een compilatie van de 'Happen naar Peijnenburg' commercials te bekijken.

()

Over Koninklijke Peijnenburg B.V.

Koninklijke Peijnenburg B.V. produceert sinds 1883 ontbijtkoek, een traditioneel Nederlands product dat van nature vetarm en een bron van vezels is en geen kleurstoffen bevat. Dit verantwoorde tussendoortje wordt vooral in Nederland, België en delen van Frankrijk gegeten. Koninklijke Peijnenburg maakt onderdeel uit van Lotus Bakeries. Voor meer informatie: www.peijnenburg.nl en www.lotusbakeries.com