Besluiten & Plannen uit het gemeentenieuws van dinsdag 4 januari 2011
INGEKOMEN AANVRAGEN VOOR EEN OMGEVINGSVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning, waarbij de reguliere voorbereidingsprocedure van toepassing is, hebben ontvangen voor het:
-oprichten van 3 vrijstaande woningen, Molenweg 39, 39A en 39B in Wezep (269201002780 - 22 december 2010);
-oprichten van 12 appartementen, Van Sytzamalaan 8 en 10 in Oldebroek (269201002781 - 23 december 2010);
-kappen van een Hollandse eik, Oude Wapenveldseweg 52 in Wezep (269201002783 - 22 december 2010);
-slopen van een bestaande woning en oprichten van een nieuwe woning, Mheneweg Zuid 44 in Oldebroek (269201002785 - 22 december 2010);
-oprichten van een tijdelijk clubgebouw ter vervanging van twee portocabins, Sportlaan ongenummerd in 't Loo Oldebroek (269201002787 - 23 december 2010);
-kappen van meerdere dennenbomen, Industrieweg 25 in Wezep (269201002789 - 24 december 2010);
-oprichten van een woning, Voskuilerdijk 58 in Hattemerbroek (269201002790 - 27 december 2010);
-plaatsen van een dakkapel, Roggeakker 25 in Wezep (269201002794 - 24 december 2010);
-plaatsen van een dakopbouw en een kleine uitbreiding aan de rechterzijgevel (milieu neutraal) en het plaatsen van drie vlaggenmasten, Industrieweg 36 in Wezep (269201002788 - 24 december 2010);
-oprichten van een vrijstaande woning met garage, Wijnbergenerve 14 in Oosterwolde (269201002791 - 27 december 2010);
-slopen van een schuur en het oprichten van een agrarische bedrijfswoning, Winterdijk naast 28A in Oosterwolde (26920102792 - 27 december 2010).
Het dossiernummer en de datum van binnenkomst staan tussen haakjes achter de aanvraag vermeld. Deze bekendmaking is bedoeld als informatie over de nog te behandelen aanvragen. Belanghebbenden worden hiermee in de gelegenheid gesteld kennis te nemen van de inhoud van de aanvragen. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
VERGUNNINGEN
(besluiten waartegen bezwaar mogelijk is)
*van college B en W
KENNISGEVING BESCHIKKING WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - REGULIERE VOORBEREIDINGSPROCEDURE
OMGEVINGSVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen, hebben verleend voor het:
- vergroten van een schoolgebouw, Noordsingel 70 in Wezep (269201002634 - 23 december 2010);
- gedeeltelijk veranderen van een schuur, Winterdijk 15 in Oosterwolde (269201002574 - 23 december 2010);
- kappen van één grove dennenboom en een paar vogelkersen, Mulligenweg 8 R13 in Oldebroek (269201002680 - 28 december 2010);
- afwijken van het bestemmingsplan, Oranjeboomlaan 21 in Wezep (269201002678 - 28 december 2010);
- uitbreiden van een cafetaria, Zuiderzeestraatweg 587 in Wezep (269201002618 - 29 december 2010);
- kappen van drie beuken, Stationsweg 81 in Wezep (269201002670 - 29 december 2010).
Het dossiernummer en de datum van verzending staan tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Oldebroek, postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. In afwachting van een beslissing op het bezwaarschrift kan schorsing van het besluit of een andere voorlopige voorziening worden gevraagd bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Daarvoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd.
BOUWVERGUNNING MET ONTHEFFING
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor het:
- geheel vernieuwen van de woning, Vierschotenweg 48 in 't Loo Oldebroek (door ontheffing op grond van artikel 3.6 van de Wro) (269201002451 - 29 december 2010).
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende binnen zes weken na de dag van toezending van dit besluit hiertegen beroep instellen bij de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Daarvoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd. In afwachting van een uitspraak op het beroepschrift kan aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank om schorsing of een andere voorlopige voorziening worden gevraagd.
VERGUNNING
De volgende vergunningen zijn verleend aan:
- de heer R. Port, namens Chr. Muziekvereniging Concordia, voor het houden van een loterij waarvan de trekking plaatsvindt in het gemeentehuis in Oldebroek op dinsdag 8 maart 2011;
-mevrouw E.H. van Dorp, namens Ouderwerkgroep C.N.S. 't Loo, voor het houden van een bazaar op vrijdag 11 maart 2011 van 08.30 tot 21.00 uur in de gymzaal van C.N.S. 't Loo. Ontheffing wordt verleend op het verbod om tijdens de bazaar een geluidsinstallatie te gebruiken.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende tegen bovengenoemde besluiten binnen zes weken, nadat het besluit aan de aanvrager is toegezonden of anderszins bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. Het indienen van een bezwaar schorst de werking niet. Een voorlopige voorziening kan gevraagd worden bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE, Zutphen. Hiervoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd. Voor meer inlichtingen hierover: telefoon (0525) 638 200 begin_of_the_skype_highlighting (0525) 638 200 end_of_the_skype_highlighting.
ONTWERPBESTEMMINGSPLAN
'OLDEBROEK, BEEKLAAN'
Ter inzage legging
Burgemeester en wethouders van de gemeente Oldebroek maken, in overeenstemming met artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat het ontwerpbestemmingsplan `Oldebroek, Beeklaan´ met de bijbehorende stukken en het hierop betrekking hebbende ontwerpbesluit met ingang van woensdag 5 januari 2011 gedurende een periode van zes weken ter inzage ligt op de volgende plaatsen en tijden:
1.in het gemeentehuis tijdens werkdagen tussen 9.00 tot 12.00 uur en iedere woensdag van 17.00 tot 20.00 uur;
2.in het dorpskantoor te Wezep tijdens werkdagen van 13.00 tot 16.00 uur en iedere dinsdag van 17.00 tot 20.00 uur.
Digitaal raadpleeg- en verkrijgbaar
Het plan is ook digitaal te raadplegen en te verkrijgen. Ten eerste zijn de bestanden te raadplegen via de landelijke website
Het bestemmingsplan
Het bestemmingsplan heeft betrekking op het oprichten van een vrijstaande woning op het achterste gedeelte van het perceel Zuiderzeestraatweg 93, aangeduid als Beeklaan nabij nummer 10 in Oldebroek.
Zienswijzen
Gedurende de termijn van de ter inzage legging kan een ieder schriftelijk of mondeling zijn zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan naar voren brengen. Een schriftelijke zienswijze dient te worden gericht aan de gemeenteraad van de gemeente Oldebroek, Postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze of eventuele vragen kunt u contact opnemen met mevrouw M. Emming of met één van de andere medewerkers van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling (0525) 638333 begin_of_the_skype_highlighting (0525) 638333 end_of_the_skype_highlighting.
BESLUITEN GEMEENTELIJKE BELASTINGEN
Het college van burgemeester en wethouders heeft op 14 december 2010 de volgende besluiten met betrekking tot gemeentelijke belastingen vastgesteld.
1. Beleidsregels voor het aanwijzen van een belastingplichtige in een keuzesituatie. Volgens een aantal belastingverordeningen kunnen voor hetzelfde belastbare feit verschillende belastingplichtigen worden aangewezen. Met de beleidsregels wordt bepaald wie belastingplichtig is.
2. Aanwijzings- en benoemingsbesluit voor ontheffingen voor exceptionele transporten. Via dit aanwijzings- en benoemingsbesluit machtigt de gemeente de directeur van de Rijksdienst voor het Wegverkeer om ontheffing te verlenen voor bijzondere wegtransporten.
3. Aanwijzingsbesluit heffings-/invorderings-/WOZ-ambtenaar. Het hoofd van de afdeling Financiën is aangewezen als heffings-/invorderings- en WOZ-ambtenaar. In het aanwijzingsbesluit is toegevoegd wie hem bij afwezigheid vervangt.
4. Leidraad Invordering Gemeentelijke Belastingen Gemeente Oldebroek. In deze leidraad staan alle regels met betrekking tot de publiekrechtelijke invordering van de gemeente Oldebroek.
5. Incassoreglement gemeentelijke belastingen/heffingen Oldebroek. Hierin zijn regels opgenomen voor betaling van gemeentelijke belastingen via automatische incasso. De besluiten met nummer 1, 4 en 5 treden in werking met ingang van 1 januari 2011. De besluiten met nummer 2 en 3 zijn in werking getreden op 15 december 2010. De besluiten zijn voor een periode van 12 weken (van 4 januari 2010 tot en met 29 maart 2011) op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur voor iedereen kosteloos in te zien. Dat kan bij de informatiebalie in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek en bij het dorpskantoor, Zuiderzeestraatweg 498A in Wezep. Op verzoek en tegen betaling kunt u er een kopie van krijgen. Daarnaast staan de besluiten, ook na de termijn van 12 weken, op de website van de gemeente: www.oldebroek.nl, bij 'bestuur en organisatie', 'gem. regelgeving' onder 'financiën en economie'.
MANDAATBESLUIT HEFFINGS-/INVORDERINGS-/WOZ-AMBTENAAR Op 28 december 2010 is een nieuw mandaatbesluit heffings-/invorderings-/WOZ-ambtenaar vastgesteld. Hierin staat wie bevoegd zijn voor de heffing en de invordering van gemeentelijke belastingen en de vaststelling van WOZ-waarden. Het besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2011. Het besluit is voor een periode van 12 weken (van 4 januari 2011 tot en met 29 maart 2011) op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur voor iedereen kosteloos in te zien. Dat kan bij de informatiebalie in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek en bij het dorpskantoor, Zuiderzeestraatweg 498A in Wezep. Op verzoek en tegen betaling kunt u er een kopie van krijgen. Daarnaast staat het besluit, ook na de termijn van 12 weken, op de website van de gemeente: www.oldebroek.nl, bij 'bestuur en organisatie', 'gem. regelgeving' onder 'financiën en economie'.