Vergadering Commissie Algemene zaken en middelen 04-01-2011
Download deze agenda als Word-document
Plaats: Raadzaal gemeentehuis
Tijd: 19:30
Voorzitter: J. (Jan) Ensink
AGENDAPUNTEN:
1 Opening en mededelingen
Aantekening:
Insprekers
U kunt tijdens de commissievergadering het woord voeren over een of
meer onderwerpen die op de agenda staan. Het is dan wel noodzakelijk
dat u zich meldt bij de griffier voor het begin van de vergadering en
aangeeft over welk onderwerp u wilt spreken. Er kan niet gesproken
worden over:
1. een besluit waartegen bezwaar en beroep mogelijk is/was, 2.
benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen en 3.
een gedraging waarover een klacht kan of kon worden ingediend.
2 Vaststellen van de agenda
Aantekening:
Onderaan de voorlopige agenda treft u ook een overzicht aan van stukken
die "Ter informatie" aan de commissie zijn aangeboden.
2011-01-04 Agenda AZM gewijzigd.pdf (33,16 KB)
3 Vaststellen verslag vergadering d.d. (A) 07 december 2010 en (B) 15
december 2010 (gezamenlijk met de commissies SLZ en GGZ)
2010-12-07 Concept Verslag AZM.pdf (64,48 KB)
2010-12-15 Conceptverslag AZM _combi SLZ en GGZ_.pdf (68,13 KB)
4 Actielijst (gelegenheid tot aanvullen, wijzigen en mededelingen
over de voortgang van actiepunten, onder meer door leden van het
college)
Aantekening:
Hierbij hebben de collegeleden ook de gelegenheid de commissie te
informeren over van belang zijnde zaken die niet op de actielijst staan
(invulling actieve informatieplicht).
Actiepuntenlijst AZM.pdf (8,67 KB)
5 Rondvraag
6 MIDDELEN
6 1 Startnotitie risicomanagement
Aantekening:
De Startnotitie is door het college vastgesteld op 26-10-2010 (nr.
I.2.) en werd ter kennisneming aangeboden aan de raad. Op verzoek van
(moet zijn: D66) besloot de raad
(vergadering 14-12-2010) dit stuk naar deze commissie te verwijzen.
Voor overleg met het college en desgewenst nader advies aan de raad.
Agdpt 6.1 Startnotitie risicomanagement.pdf (876,41 KB)
7 ALGEMENE ZAKEN
7 1 Werkplan Politie 2011
Aantekening:
Voor overleg met de burgemeester / het college. Bij de bespreking zal
de heer T. Visser, groepschef politie Schagen, aanwezig zijn om
desgewenst verdere feitelijke toelichting te geven.
Agdpt 7.1 Jaarwerkplan 2011 Politie NH-N Groep Schagen.pdf (184,56 KB)
7 2 Nota Burgerparticipatie
Aantekening:
Besluit B&W / conceptraadsvoorstel. Geagendeerd op verzoek van de
portefeuillehouder. Het is nog niet vastgesteld door het college. Voor
overleg met het college en advies aan de raad.
Agdpt 7.2 Concept Nota Burgerparticipatie AZM 04-01-2011.pdf (322,18
KB)
Agdpt 7.2 Concept raadsvoorstel Nota Burgerparticipatie cie AZM .pdf
(49,38 KB)
7 3 Brief d.d. 08 november 2010 (nr. 9409) van Detailhandel Nederland
inzake betere opvolging winkelcriminaliteit.
Aantekening:
Op verzoek van de PvdA besloot de raad (vergadering 14-12-2010) dit
stuk naar deze commissie te verwijzen. Voor overleg met het college.
Agdpt 7.3 Opvolging winkelcriminaliteit.pdf (107,68 KB)
7 4 Collegebesluit d.d. 30 november 2010 nr. V.3 inzake rapport van
commissie Deetman / Mans
Aantekening:
Rapport geschreven in opdracht van het Ministerie VROM/WWI d.d. 15
oktober 2010 "Krimp of Niet, advies betreffende demografische
ontwikkeling Den Helder"
Op verzoek van Duurzaam Schagen besloot de raad (vergadering
14-12-2010) dit stuk naar deze commissie te verwijzen. Voor overleg met
het college. De bijlagen liggen voor u ter inzage of zijn digitaal
beschikbaar.
Op datum verzending van de commissiestukken is ook een afschrift van
een brief d.d. 15-10-2010 van B&W Den Helder (reg.nr. 2010/10891)
ontvangen, die o.a. ook op dit rapport doelt. De brief is gevoegd bij
agendapunt 7.5.
Agdpt 7.4 Krimp of niet, advies demografie Den Helder.pdf (185,19 KB)
7 5 Voortgang bestuurlijke fusie Noordkopgemeenten
Aantekening:
Vast agendapunt, om informatie uit te wisselen.
Afschrift brief Den Helder aan colleges Hollands Kroon nzake herziening
zienswijze herindelingsontwerp Hollands Kr .pdf (188,97 KB)
7 6 Toegangstijden horecabedrijven, rapport "Eénmeting wijziging
toegangstijden horeca Schagen"
Aantekening:
Rapport is ter informatie. Advies/voorgenomen besluit burgemeester/
college. Mogelijkheid tot zienswijze. Voor overleg met de burgemeester.
Agdpt 7.6 Rapport PRIMO nh.pdf (2,07 MB)
Agdpt 7.6 Toegangstijden horecabedrijven cie AZM .pdf (346 KB)
7 7 Wet elektronische bekendmaking
Agdpt 7.7 Overzicht verordeningen en regelingen.pdf (355,31 KB)
Agdpt 7.7 Wet elektronische Bekendmaking.pdf (255,86 KB)
8 Sluiting
Aantekening:
Voorzover u de stukken niet als bijlage aantreft, liggen ze ter inzage
in de commissie-map in de raadsledenkamer.
Openingstijden gemeentehuis: maandag t/m vrijdag: 08.00 - 12.00 uur; 's
middags: op afspraak.
---
03. 2011 Actuele vergaderschema 2011 raad- en raadscommissies; openbare
fractievergaderingen
Gemeente Schagen