Gemeente Schagen

Vergadering Commissie Algemene zaken en middelen 04-01-2011

Download deze agenda als Word-document
Plaats: Raadzaal gemeentehuis
Tijd: 19:30
Voorzitter: J. (Jan) Ensink

AGENDAPUNTEN:


1 Opening en mededelingen

Aantekening:
Insprekers

U kunt tijdens de commissievergadering het woord voeren over een of meer onderwerpen die op de agenda staan. Het is dan wel noodzakelijk dat u zich meldt bij de griffier voor het begin van de vergadering en aangeeft over welk onderwerp u wilt spreken. Er kan niet gesproken worden over:


1. een besluit waartegen bezwaar en beroep mogelijk is/was, 2. benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen en 3. een gedraging waarover een klacht kan of kon worden ingediend.


2 Vaststellen van de agenda

Aantekening:

Onderaan de voorlopige agenda treft u ook een overzicht aan van stukken die "Ter informatie" aan de commissie zijn aangeboden.

2011-01-04 Agenda AZM gewijzigd.pdf (33,16 KB)


3 Vaststellen verslag vergadering d.d. (A) 07 december 2010 en (B) 15 december 2010 (gezamenlijk met de commissies SLZ en GGZ) 2010-12-07 Concept Verslag AZM.pdf (64,48 KB)
2010-12-15 Conceptverslag AZM _combi SLZ en GGZ_.pdf (68,13 KB)


4 Actielijst (gelegenheid tot aanvullen, wijzigen en mededelingen over de voortgang van actiepunten, onder meer door leden van het college)

Aantekening:

Hierbij hebben de collegeleden ook de gelegenheid de commissie te informeren over van belang zijnde zaken die niet op de actielijst staan (invulling actieve informatieplicht).
Actiepuntenlijst AZM.pdf (8,67 KB)


5 Rondvraag


6 MIDDELEN

6 1 Startnotitie risicomanagement

Aantekening:

De Startnotitie is door het college vastgesteld op 26-10-2010 (nr. I.2.) en werd ter kennisneming aangeboden aan de raad. Op verzoek van (moet zijn: D66) besloot de raad (vergadering 14-12-2010) dit stuk naar deze commissie te verwijzen. Voor overleg met het college en desgewenst nader advies aan de raad. Agdpt 6.1 Startnotitie risicomanagement.pdf (876,41 KB)


7 ALGEMENE ZAKEN

7 1 Werkplan Politie 2011

Aantekening:

Voor overleg met de burgemeester / het college. Bij de bespreking zal de heer T. Visser, groepschef politie Schagen, aanwezig zijn om desgewenst verdere feitelijke toelichting te geven. Agdpt 7.1 Jaarwerkplan 2011 Politie NH-N Groep Schagen.pdf (184,56 KB)

7 2 Nota Burgerparticipatie

Aantekening:

Besluit B&W / conceptraadsvoorstel. Geagendeerd op verzoek van de portefeuillehouder. Het is nog niet vastgesteld door het college. Voor overleg met het college en advies aan de raad.
Agdpt 7.2 Concept Nota Burgerparticipatie AZM 04-01-2011.pdf (322,18 KB)
Agdpt 7.2 Concept raadsvoorstel Nota Burgerparticipatie cie AZM .pdf (49,38 KB)

7 3 Brief d.d. 08 november 2010 (nr. 9409) van Detailhandel Nederland inzake betere opvolging winkelcriminaliteit.

Aantekening:

Op verzoek van de PvdA besloot de raad (vergadering 14-12-2010) dit stuk naar deze commissie te verwijzen. Voor overleg met het college. Agdpt 7.3 Opvolging winkelcriminaliteit.pdf (107,68 KB)

7 4 Collegebesluit d.d. 30 november 2010 nr. V.3 inzake rapport van commissie Deetman / Mans

Aantekening:

Rapport geschreven in opdracht van het Ministerie VROM/WWI d.d. 15 oktober 2010 "Krimp of Niet, advies betreffende demografische ontwikkeling Den Helder"

Op verzoek van Duurzaam Schagen besloot de raad (vergadering 14-12-2010) dit stuk naar deze commissie te verwijzen. Voor overleg met het college. De bijlagen liggen voor u ter inzage of zijn digitaal beschikbaar.

Op datum verzending van de commissiestukken is ook een afschrift van een brief d.d. 15-10-2010 van B&W Den Helder (reg.nr. 2010/10891) ontvangen, die o.a. ook op dit rapport doelt. De brief is gevoegd bij agendapunt 7.5.

Agdpt 7.4 Krimp of niet, advies demografie Den Helder.pdf (185,19 KB)

7 5 Voortgang bestuurlijke fusie Noordkopgemeenten

Aantekening:

Vast agendapunt, om informatie uit te wisselen. Afschrift brief Den Helder aan colleges Hollands Kroon nzake herziening zienswijze herindelingsontwerp Hollands Kr .pdf (188,97 KB)

7 6 Toegangstijden horecabedrijven, rapport "Eénmeting wijziging toegangstijden horeca Schagen"

Aantekening:

Rapport is ter informatie. Advies/voorgenomen besluit burgemeester/ college. Mogelijkheid tot zienswijze. Voor overleg met de burgemeester. Agdpt 7.6 Rapport PRIMO nh.pdf (2,07 MB)
Agdpt 7.6 Toegangstijden horecabedrijven cie AZM .pdf (346 KB)

7 7 Wet elektronische bekendmaking
Agdpt 7.7 Overzicht verordeningen en regelingen.pdf (355,31 KB) Agdpt 7.7 Wet elektronische Bekendmaking.pdf (255,86 KB)


8 Sluiting

Aantekening:

Voorzover u de stukken niet als bijlage aantreft, liggen ze ter inzage in de commissie-map in de raadsledenkamer.

Openingstijden gemeentehuis: maandag t/m vrijdag: 08.00 - 12.00 uur; 's middags: op afspraak.


---

03. 2011 Actuele vergaderschema 2011 raad- en raadscommissies; openbare fractievergaderingen