Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
Rocov Overijssel wil meer treinmaterieel tussen Zwolle en Ommen
Het gebrek aan voldoende reizigerscapaciteit in de ochtendspits tussen
Ommen en Zwolle is onaanvaardbaar. Dit schrijven de
consumentenorganisaties in het Rocov Overijssel, waarin ook de afdeling
West-Overijssel van Rover vertegenwoordigd is, in een brief aan NS. Het
Rocov wil dat NS in 2011 snel extra materieel op dit traject inzet.
Het is een zeldzame luxe om een zitplaats te vinden in de trein tussen
Ommen en Zwolle. Reizigers moeten soms op het perron in Dalfsen
achterblijven omdat de NS-stoptrein op dit traject zo overvol zit. Voor
mensen wiens fysieke conditie het niet toelaat om als haring in ton in
het gangpad te staan, betekent dit alternatief vervoer zoeken. De
consumentenorganisaties hebben dit probleem al meerder malen bij NS
aangekaart.
In 2011 krijgt NS de beschikking over meer materieel om als reserve
achter de hand te houden bij de uitval van treinen. Het Rocov
Overijssel adviseert NS genoeg van het nieuwe materieel aan de voor de
treindienst Zwolle Emmen bestemde `vloot' toe te voegen, dat het
mogelijk wordt van maandag tot en met vrijdag ten minste twee treinen
met voldoende bakken in te leggen als extra spitstreinen.
"Wij menen dat u vanwege het reizigersbelang, maar ook vanuit het
oogpunt van een kwalitatief aanvaardbare bedrijfsvoering, er alles aan
moet doen om deze misstand te Verhelpen", aldus het Rocov in het
ongevraagd advies.
Pagina geplaatst: 20 december 2010