Mannen geven drie keer zoveel geld uit aan een mooie vrouw
Hoofddorp, 16 december 2010 - Een date met een mooie vrouw is de Nederlandse man bijna drie keer zoveel waard als een date met een gemiddelde vrouw. Mag een avondje met een gemiddelde vrouw slechts ¤ 58,- kosten, met een knappe vrouw wordt het al snel zzo'n ¤ 146,-. Dit blijkt uit een onderzoek van populaiir wetenschappelijk magazine KIJK.
Maar liefst 97 procent van de mannen kan het niet helpen: passeert er een mooie vrouw, dan kijken ze haar na. Zelfs wanneer dat problemen geeft met hun eigen vrouw: bijna een derde van de mannen geeft aan weleens onenigheid te hebben gehad met zijn partner wegens het nastaren van een blonde schone.
De perfecte vrouw
Want blond moet ze zijn. Met de typering van de perfecte vrouw trapt de Nederlandse man nogal wat open deuren in. Ze heeft lang blond haar, blauwe ogen, is tussen de 1.70 m en 1.79 m, heeft stevige borsten en ronde billen. Op een slecht gebit (41%) en gezichtsbeharing (25%) knappen Hollandse kerels direct af. Lichaamsbeharing is dan weer niet zo'n probleem. Wellicht tot verbazing van de nijver harsende en scherende vrouw verliest slechts 9 procent van de heren hierdoor zijn interesse.
Van billen- naar borsten
Opvallend is dat het ideaalbeeld van de Nederlandse man verschuift naarmate hij ouder wordt. Daar waar mannen tot 35 jaar nog het eerst naar de billen van een mooie vrouw kijken (35%), verlekkeren mannen tussen de 50 en 64 jaar zich vooral aan de borsten (31%). Saillant detail: de ideale borsten mogen tegen die tijd wel een maatje kleiner zijn dan toen de man nog jong was.
Kijken, kijken...
Tot slot een geruststelling voor dee partners van Nederlandse mannen: slechts 15 procent van het manvolk zegt de verleiding niet te kunnen weerstaan om vreemd te gaan wanneer hij de perfecte vrouw tegen het lijf loopt. De rest houdt het braaf bij kijken.
Schuld van Darwin
In KIJK 1, die vanaf 17 december in de winkel ligt, lees je meer over hoe het komt dat alle mannen naar mooie vrouwen kijken. Het is allemaal Darwins schuld: de perfecte vrouw is te vatten in een formule en het mannenbrein is evolutionair voorgeprogrammeerd om daar op te reageren. Het representatieve onderzoek werd gehouden onder ruim 500 mannen tussen 18 en 64 jaar in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.
Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.
Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op
Volg ons op Twitter:
Noot voor redacties
Voor meer informatie en/ of het opvragen van onderzoeksresultaten kunt u contact opnemen met (