Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Dutch DNA 2011: Unique things made in Holland by the Dutch
In 2011 staat de promotie van Nederland in binnen- en buitenland in het
teken van Dutch DNA. Vandaag lanceert het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (NBTC) het themajaar Dutch DNA. Met dit themajaar
worden potentiële bezoekers verleid met Nederlands design, mode,
architectuur en erfgoed. Dit gebeurt onder andere met de website
www.dutchdna2011.com, die vandaag live gaat. Hier vindt de buitenlandse
én binnenlandse toerist alles over design, mode, architectuur en
erfgoed, gemaakt in Nederland door Nederlanders.
Unique things made in Holland by the Dutch
DNA vormt je identiteit en bepaalt waarom je uniek en bijzonder bent.
In 2011 deelt Nederland haar DNA met de rest van de wereld.
Nederlanders zijn met hun creativiteit, openheid en pragmatisme een
bijzonder volk. Die typische `Hollandse mentaliteit' heeft in grote
mate bijgedragen aan de uniciteit van Nederland. Dit zien we terug in
vier thema's die staan voor zaken die in Nederland zijn gemaakt door
Nederlanders en die een typische Nederlandse signatuur hebben: design,
fashion, architectuur en erfgoed. De website www.dutchdna2011.com
beantwoordt vragen als: wie zijn de grootste Nederlandse designers,
waar vind je hun werk en wat maakt hen uniek in de rest van de wereld?
Holland branding
Het NBTC stelt afwisselend een groot evenement en thema's centraal in
de promotieactiviteiten voor Nederland om het toerisme binnen en naar
Nederland te stimuleren. Arjan van Well, directeur Marketing & Markten
bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen: "Het thema Dutch
DNA biedt het NBTC een brede kapstok voor de promotie van Nederland als
veelzijdige en aantrekkelijke bestemming. Het NBTC heeft voor Dutch DNA
samenwerking gezocht met niet-toeristische partners, in de mode-,
design- en architectuurwereld. Deze zijn ook verbonden met Nederland
als bestemming. Want door unieke aspecten van onze identiteit
internationaal bekend(er) te maken, kunnen we buitenlandse toeristen
verleiden tot een verblijf in Nederland."
Dutch DNA in het buitenland
Arjan van Well: "Per herkomstmarkt verschilt de marketingstrategie
waarmee we Nederland onder de aandacht brengen bij de doelgroep. De
NBTC-kantoren in het buitenland geven zelf invulling aan Dutch DNA
binnen de Holland-promotie. In Scandinavië ligt de nadruk bijvoorbeeld
op Dutch Design, terwijl China en Rusland kiezen voor Nederlands
Erfgoed."