RTL Nederland betreedt datingmarkt
RTL Nederland maakt vandaag bekend dat vanuit de divisie RTL Ventures
een nieuw online initiatief wordt ontwikkeld voor de Nederlandse
datingmarkt. Binnen de strategie van RTL wordt steeds gekeken naar
kansen op relevante consumentenmarkten. Singles zijn een belangrijke en
groeiende groep binnen de Nederlandse samenleving, met specifieke
behoeftes. Dating, relaties en het helpen van anderen zijn belangrijke
themas binnen de programmas en producten van RTL. Vanuit die gedachte
wordt gewerkt aan een online datingplatform, dat in het voorjaar van
2011 wordt gelanceerd.
Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: We hebben heel veel onderzoek
gedaan naar de huidige datingmarkt en daar zijn interessante inzichten
uitgekomen. Bovendien hebben we expertise van buitenaf ingeschakeld.
Wij willen een site neerzetten waar daters op een betrouwbare en vooral
leuke manier een partner kunnen vinden. Over hoe het platform eruit zal
zien, zegt Eglau het volgende: We willen inspelen op echte behoeftes
binnen deze doelgroep en daarom wordt begin januari een blog
gelanceerd, waarop vrijgezelle bloggers in gesprek gaan met andere
singles in Nederland. De inzichten en ideeën die daaruit voortkomen,
zullen mede de inhoud en opzet van het platform bepalen. Wij willen
singles in Nederland meer communicatiekracht geven.
---
Noot aan de redactie: indien u naar aanleiding van dit bericht vragen
heeft, kunt u contact opnemen met: Sabine Scholten, RTL Nederland
Corporate Communicatie, telefoon: 035 671 84 80,
sabine.scholten@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze website
www.rtl.nl/pers bezoeken.
RTL Group