Consumentenbond
14 december 2010
Klachten over 14de trekking Postcode Loterij
De brief over de 14de trekking van de Nationale Postcode Loterij heeft
bij tientallen deelnemers voor verwarring en ergernis gezorgd.
Deelnemers vinden dat de Postcode Loterij niet duidelijk is over de
kosten en de financiering van de trekking. De Consumentenbond heeft de
loterij om opheldering gevraagd.
krediet_dossierhomepage In de brief meldt de Postcode Loterij dat de
deelnemer een incompleet abonnement heeft en daardoor het risico loopt
de miljoenenprijzen van de extra 14de trekking mis te lopen. De
Postcode Loterij geeft aan dat het niet nodig is om extra loten te
kopen voor deze extra trekking, terwijl deelnemers wel degelijk betalen
voor deelname. Deelnemers voelen zich hierdoor misleid.
Financiering extra trekking
Daarnaast is er bij klagers onduidelijkheid of het prijzengeld van de
14de trekking mede is gefinancierd uit de opbrengst van de dertien
trekkingen waar zij wel aan mee spelen. Klagers vragen zich af of zij
meebetalen aan de 14e trekking, ook als ze niet meespelen. Zij voelen
daarom druk om mee te spelen. De bond heeft nog geen reactie van de
Postcode loterij ontvangen.