Ingezonden persbericht


Persbericht

Fancy: veel sexuele intimidatie tijdens stappen
Zomaar ineens een hand in je slip...

Hoofddorp 15 december 2010 - Vieze opmerkingen naar je hoofdd, in je billen geknepen worden of zelfs aanrandingen zoals ineens een hand in je slip. Dat zijn voorbeelden van sexuele intimidatie waarmee 4 op de 10 tienermeiden te maken heeft tijdens het stappen, zo blijkt uit een online enquête over uitgaan van girl glossy Fancy.

Warming-up
Gemiddeld besteden meiden voorafgaand aan het stappen 30 minuten aan haar en make-up. En het duurt gemiddeld 29 minuten voordat de perfecte outfit bij elkaar is gezocht en aangetrokken. Alles bij elkaar een 'warming-up' van ongeveer een uur!

Alcohol
Op een stapavond drinken meisjes tussen de 13 en 20 jaar gemiddeld vier glazen alcohol. 16% van de drinkers slaat tijdens zo'n weekend in totaal 12 alcoholhoudende drankjes achterover. Thuis of bij vrienden wordt door 67% ook nog eens 'ingedronken' (14% drinkt bijna altijd in, 12% vaak en 41% soms). Als er wordt ingedronken, zijn het gemiddeld drie glazen alcohol.

Feestbeest
Meiden die wekelijks uitgaan zijn gelukkiger (rapportcijfer 8,0) dan meiden die eens per drie maanden uitgaan (rapportcijfer 7,2). Girls die één tot twee keer per week stappen, besteden tot wel 10 keer zo veel geld hieraan en drinken per stapavond anderhalf glas alcohol meer. Aan de andere kant sporten girls die wekelijks stappen een halfuur langer per week, vinden school en opleiding net zo belangrijk, hebben hetzelfde opleidingsniveau en gaan op sexgebied niet verder dan meiden die wat minder vaak stappen.

Drugs
7% gebruikt weleens drugs tijdens het stappen. Meestal hasj of wiet. Een kwart van de meiden die zelf geen drugs gebruiken, komt er wel mee in aanraking tijdens het partyen. Het zijn voornamelijk vriendinnen en vrienden (23%) die drugs gebruiken en daar weer kennissen en vrienden van (35%).

Nog meer opmerkelijke bevindingen:

- Maar liefst 66% heeft na een avondje stappen met harde muziek een dof gevoel in de oren.
- 'Onder invloed van (wat) alcohol gaat flirten me makkelijker af,' zegt 63%.
- Slechts 3% gaat stappen om leuke jongens te ontmoeten.
- Hoe ouder, hoe vaker. Meisjes van 13 gaan gemiddeld eens per twee maanden uit. Meisjes van 17 gaan het vaakst uit (gemiddeld één keer per twee weken óf elke week). Vanaf 18 jaar neemt de frequentie weer af.
- Slechts 28% van de ouders maakt afspraken met hun dochters over het drinken van alcohol tijdens het stappen en slechts 10% van de ouders maakt afspraken over het roken.

Onderzoek
De enquête van Fancy is uitgevoerd door bureau TeraKnowledge onder 2000 Nederlandse meisjes van 13 tot 20 jaar. Het complete onderzoek is te lezen in de nieuwste Fancy, die vanaf vandaag in de winkel ligt. Over Fancy
Fancy is het blad voor meiden van 13 tot 20 jaar (kerndoelgroep: 16 -18). Fancy heeft een gidsfunctie met een duidelijke taal, korte zinnen en is recht voor je raap. De lezeressen zijn meer dan gemiddeld geïnteresseerd in beauty en mode, maar zijn ook bezig met serieuze zaken in het leven. Fancy heeft de afgelopen jaren verschillende prijzen gewonnen, waaronder een voor merkextensie. Zo hoort de Fancy-agenda in de top drie van meest verkochte agenda's en is de Fancy-modellenwedstrijd zeer succesvol. Ook de website trekt veel bezoekers.

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (