Duits-Nederlandse Handelskamer
Succesvol zakendoen met kennis van de Duitse taal
Den Haag, 9 december 2010
Om professioneel met Duitse zakenpartners in contact te kunnen treden
is kennis van de Duitse taal een belangrijke voorwaarde. Naast de taal
spelen ook cultuur en omgangsvormen een belangrijke rol. Om op
professionele wijze te leren communiceren, organiseert de
Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) het seminar `Zakelijk Duits', van
woensdag 12 t/m vrijdag 14 januari 2011 in Den Haag.
Tijdens het seminar krijgen deelnemers de mogelijkheid hun
taalvaardigheid uit te breiden. Daarbij kunnen ze hun spreek- en
schrijfvaardigheid voor zakelijke contacten duidelijk verbeteren. Het
seminar omvat trainingen voor telefoongesprekken en vergaderingen en
maakt bekend met zakelijke cultuurverschillen en omgangsvormen.
"Wanneer men een goede indruk bij de Duitse buren wil achterlaten, is
het essentieel de Duitse taal met al zijn grammaticale bijzonderheden
te kennen", zegt Beate Heethuis-Fahlbusch van Horizon Interlingua, de
docente van het seminar. Na het seminar zijn de deelnemers in staat
effectief en zelfverzekerd met Duitstalige klanten, leveranciers en
collega's te communiceren. "Door het trainen van taalgebruik,
vocabulaire, grammaticale structuren en omgangsvormen kunnen de
deelnemers zelfbewuster zakendoen op de Duitse markt", aldus
Heethuis-Fahlbusch.
Het seminar is bedoeld voor managers en medewerkers van organisaties
die op zakelijk niveau contact met Duitstalige klanten of collega's
onderhouden. Het maximale aantal deelnemers is 10 personen. Partner van
dit seminar is Horizon Interlingua.
De deelnamekosten bedragen 1295,- euro (excl. BTW) of 1595,- euro
(incl. twee overnachtingen, excl. BTW). Leden van de Nederlands-Duitse
Handelskamer krijgen 20 procent korting.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski,
tel. 070 3114 156, e-mail m.komorowski(at)dnhk.org