Delixl
Deli XL start eigen MBO-opleiding voor medewerkers klantenservice
09-12-2010
Deli XL gaat in samenwerking met Spring Instituut een opleiding
aanbieden aan de medewerkers van het Customer Service Center. Ongeveer
15 medewerkers starten in 2011 met de opleiding Commercieel Medewerker
Binnendienst op niveau 3. Deze online opleiding is door Deli XL in
samenwerking met Spring Instituut en ROC Mondriaan ontwikkeld en sluit
aan op de wens van Deli XL om gekwalificeerde en gemotiveerde
medewerkers de basis te laten vormen voor een waardevolle klantrelatie.
En dat niet alleen.`Wij geloven ook dat de loyaliteit van onze
medewerkers wordt vergroot wanneer we ze de mogelijkheid bieden om een
opleiding te volgen. Uit ons Medewerkers Tevredenheid Onderzoek 2009
kwam naar voren dat die behoefte er ook echt is onder de medewerkers
van het Customer Service Center. Het is een mijlpaal voor Deli XL dat
we daar nu aan tegemoet komen', vertelt Maarten van Riessen, Manager
Customer Service bij Deli XL.
De Deli XL MBO-3 opleiding is bedoeld voor de huidige, maar ook
toekomstige medewerkers van het Customer Service Center. Marcel
Miltenburg, Directeur van Spring Instituut, legt uit:`Deze opleiding is
volledig toegespitst op de dagelijkse praktijk. Doordat de opleiding
online te volgen is kan elke deelnemer zijn of haar eigen studietijd
indelen. Zo kunnen de dagelijkse werkzaamheden dus gewoon door gaan en
kunnen de studenten thuis aan de slag.' Tijdens de opleiding worden de
deelnemers intensief begeleid door een studieloopbaanbegeleider vanuit
het ROC Mondriaan en de leidinggevende op de werkvloer. Alle studenten
ontvangen een netbook, die zij na het behalen van hun diploma mogen
houden, een extra stimulans om de opleiding succesvol af te ronden.
Op de samenwerking tussen Deli XL en Spring instituut is feestelijk
geproost. Maarten van Riessen zegt hierover: `Wij zien in Spring
Instituut een partner met een eigentijdse kijk op opleiden. Door de
praktijkgerichte benadering die zij aandragen krijgen onze medewerkers
de kans om een individueel leerpad te volgen en een erkend MBO diploma
te ontvangen. Wij hopen dat de eerste 15 medewerkers de opleiding met
succes zullen volgen, zodat er na hen nog velen kunnen aansluiten.'
Meer weten?
Voor nadere informatie en/of het opvragen van meer foto's:
Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer:
(0318) 678 662
E-mailadres:
simon-de.ridder@delixl.nl