Ingezonden persbericht
Persbericht
De Europ Assistance Groep lanceert haar nieuwe slogan in het kader van de roadmap voor 2011-2015 die haar de meest innovatieve onderneming binnen de branche zal maken
Martin Vial, Chief Executive Officer van de Europ Assistance Groep, lanceerde vandaag de nieuwe slogan "you live we care", die uitgerold zal worden over de 36 Europ Assistance vestigingen in de hele wereld. Deze lancering van de nieuwe slogan en het hernieuwde beeldmerk gaat vooraf aan de implementatie van het nieuwe strategische plan van de Groep voor 2011-2015 waarmee Europ Assistance invulling wil geven aan de ambitie om de meest innovatieve onderneming in de Zorgdienstensector te worden.
"you live we care", een slogan die de nieuwe positionering weergeeft van Europ Assistance die haar klanten bijstaat in allerlei situaties, van de meest alledaagse tot de meest bijzondere.
De Europ Assistance Groep zal haar nieuwe slogan "you live we care", die integraal deel uitmaakt van haar logo, op 8 december in gebruik gaan nemen.
Deze nieuwe slogan geeft de nieuwe positionering weer van Europ Assistance die nu haar klanten bijstaat in allerlei situaties, van de meest alledaagse tot de meest bijzondere, door hen preventiediensten, bescherming en ondersteuning te bieden op het gebied van mobiliteit (reis en voertuigen), zorg en huis & haard.
De positionering is gericht op het voldoen aan de snel veranderende behoeftes van consumenten, die een weerspiegeling zijn van een ware Zorgrevolutie in dienstverlening aan particulieren. Ontwikkelingen als globalisatie, gestegen levensverwachting, toenemende urbanisatie, mobiliteit, zorgbehoeften en meer vrije tijd veroorzaken een explosie in de vraag naar steeds meer specifieke hulpdiensten. Door te verwijzen naar het begrip Zorg ('Care') wil Europ Assistance uitdrukking geven aan haar doel om toonaangevend te zijn in Zorgdiensten. De nieuwe slogan bekrachtigt ook het mondiale karakter van de Groep en het Europ Assistance merk omdat deze geheel in het Engels luidt en vanaf 8 december gelijktijdig in gebruik genomen wordt bij alle dochterondernemingen in de vijf continenten waar zij actief is. Het uniforme kleurgebruik van blauw en rood in zowel het logo als de slogan vergroot de zeggingskracht van het logoblok. Het benadrukt de continuïteit in de ontwikkeling van Europ Assistan
ce vanuit het verleden naar haar ambities voor de komende jaren. Het lettertype, dat lijkt op een handschrift, drukt verbondenheid uit en bovenal de intermenselijke relatie die Europ Assistance met haar klanten heeft.
Een nieuwe slogan in het kader van de roadmap voor 2011-2015 die van Europ Assistance de meest innovatieve onderneming binnen de Zorgdienstensector moet maken.
Met een omzet die meer dan verdubbeld is en een exploitatiewinst die verdrievoudigd is in de periode 2004-2009 heeft de Europ Assistance Groep een nieuwe trend van winstgevende, duurzame groei gezet. Na deze fase van enorme groei heeft de Groep een nieuwe roadmap voor de komende vijf jaar opgesteld (2011-2015).
Vier belangrijke strategische gebieden
Het nieuwe strategische plan van de Groep, het Galileo Plan, richt zich op het versterken van de huidige strategie, hoofdzakelijk rond vier gebieden: · Versnellen van het herstel van evenwicht in de activiteitenportefeuille door uitbreiding van de nieuwe diensten op het gebied van zorg en huis & haard, die in 2015 meer dan één derde van de activiteit van de Groep uit zullen maken. Tegelijkertijd zal Europ Assistance het concurrerend vermogen van haar traditionele activiteiten in de reis- en voertuigensector versterken, met nieuwe, aanvullende diensten op het gebied van reisverzekeringen en reparatie van voertuigen.
Streven naar het herstel van geografisch evenwicht door de ontwikkeling in Noord- en Zuid-Amerika en Azië te versnellen door goed gebruik te maken van de investeringen die de afgelopen jaren in die continenten zijn gedaan. Tegelijkertijd wordt het commerciële en financiële concurrerend vermogen van de Europese activiteiten versterkt met een stevige ontwikkeling in de nieuwe activiteiten op het gebied van zorg en huis & haard. Ontwikkeling van distributiemodellen door toenemende verkoop van facultatieve diensten, in het bijzonder via Internet. Met dit in gedachte moet Europ Assistance nieuwe lokale en internationale samenwerkingsverbanden aangaan. Versterken van de winstgevendheid van de Groep door selectievere groei van haar verzekeringsgerelateerde activiteiten, verbetering van de doelmatigheid, in het bijzonder door een versnelde toepassing van nieuwe technologieën in de productieprocessen.
De ambitie om de meest innovatieve onderneming in de branche te worden
"Innovatie een centrale plaats geven in de strategie door stelselmatig het aanbod van diensten te versterken, gebruikmakend van de laatste technologische vernieuwingen op het gebied van mobiliteit, zorg en het leven van alledag," dat is de doelstelling over de gehele linie van alle middelen die binnen het Galileo Plan ingezet zullen worden. Europ Assistance zal systematisch haar aanbod van nieuwe hulpdiensten met een hoge toegevoegde waarde versterken door deze diensten te combineren met: - een beschikbaarheid van 24 uur per dag; - een wereldwijde aanwezigheid; - de inzet van nieuwe technologieën; - de inzet van telegeneeskunde. Met deze nieuwe roadmap wil Europ Assistance de meest innovatieve onderneming in de zorgdienstensector worden.
- Einde persbericht -