Trefwoorden: sociale relatie werknemers, customizen (naar eigen wens
aanpassen van producten)
Promotie Mrs. Agnieszka Blonska, Mphil
School of Business and Economics
Promotores: prof.dr. F. Rozemeijer; prof.dr. M. Wetzels.
Titel: "To buy or not to buy: Empirical studies on Buyer-Supplier
Collaboration"
Woensdag 8 december 2010, 12.00 uur
Aankopende bedrijven die betere toegang willen krijgen tot de kritische
hulpbronnen van een leverancier dan de concurrentie, moeten nauwe
relaties ontwikkelen met de werknemers van die leverancier. Dat is de
conclusie van een onderzoek door Agnieszka Blonska. Dit onderzoek toont
als een van de eerste aan dat een nauwe sociale relatie tussen koper en
werknemers van het leveranciersbedrijf een positieve invloed heeft op
het geven van voorkeur aan een toeleverancier bij kopers, het
customizen bij leverancier en koper, en functieoverschrijdend gedrag op
het gebied van informatiedeling bij kopers en leveranciers. Dit
onderzoek werd zowel vanuit het perspectief van de leverancier als van
de koper verricht.
De academische zittingen van de Universiteit Maastricht vinden plaats
in de Aula, Minderbroedersberg 4-6.
Maastricht University