Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tariefswijziging KPN biedt besparingskansen voor slimme consument

Enschede, 2 december - KPN maakte deze week bekend zijn tarieven van vast naar vast en van vast naar mobiel per 1 januari gelijk te trekken. Diverse media pakten dit nieuws op, waarbij over het algemeen de insteek werd gekozen dat bellen voor de consument duurder wordt. Distributie Service Provider baZoeKa laat bij monde van algemeen directeur Mark Hekkelman weten de tariefwijziging voor InternetPlusBellen een stuk positiever te beoordelen: 'Als de consument een beetje slim is, kan hem dit veel voordeel opleveren.'

Voor InternetPlusBellen-abonnees van KPN wordt vanaf 1 januari bellen van vast naar vast even duur als bellen van vast naar mobiel. In de praktijk betekent dit dat het bellen van een vast nummer naar een ander vast nummer duurder wordt, en wel van 4 cent naar 9 cent per minuut. Hekkelman wijst erop dat het tarief voor bellen van vast naar mobiel tegelijkertijd daalt van 16,5 naar 9 cent per minuut.

Hekkelman: 'KPN zegt de tarieven met name te verhogen om zijn aanbod naar klanten eenvoudiger en overzichtelijker te maken. Ze zijn hier al enkele jaren mee bezig. Maar ondanks dat de tariefwijziging op het eerste gezicht een verslechtering voor de consument lijkt in te houden en KPN er zelf ongetwijfeld niet slechter van wordt, wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Want een beetje slimme consument kan juist veel voordeliger uit zijn met de nieuwe tarieven.

Hekkelman onthult hoe: 'Kies bij InternetPlusBellen voor een BelOnbeperkt Avond & Weekend of, nog beter, voor een BelOnbeperkt Altijd bundel. Hiermee koop je de verhoogde belkosten naar vaste nummers maandelijks af en dat voor hetzelfde bedrag als nu. Tel daarbij het feit op dat bellen van vast naar mobiel bijna 50 procent goedkoper wordt en het is duidelijk dat je als consument aanzienlijk kosten bespaart. Wel één kanttekening, deze aanpak is vooral interessant voor mensen die veel bellen en voor mensen die bijna alleen maar naar mobiel bellen. Maar de tariefwijziging levert dus niet alleen KPN geld op, maar ook de slimme consument.'

Over baZoeKa
baZoeKa D.S.P. (baZoeKa) is sinds 1999 actief als Distributie Service Provider van internet- en digitale tv-abonnementen en is sinds enige jaren marktleider van Nederland voor breedbanddiensten. baZoeKa biedt diverse platformen en oplossingen voor Retail en E-tail voor de wederverkoop van breedband-, digitale tv-, energie- en domotica-diensten. baZoeKa levert onder andere aan BelCompany, The Phone House en MediaMarkt.nl.

baZoeKa is het zusterbedrijf van ODS2, een internationale softwareleverancier en ontwikkelaar van webbased applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratie-software. ODS2 heeft vier softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS), Field Management Software (FMS), Call Center Software (CCS) en Direct Sales Software (DSS). ODS2 is in 2010 door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot het vijfde snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en is een van de snelst groeiende technologiebedrijven van EMEA. Voor meer informatie, bezoekt u www.bazoeka.com of www.ods2.com.