Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Tropenzorg® introduceert 4U campagne
Geef je klamboe een tweede leven
Almere, 2 december 2010 -Het wordt dé reistrend van 2011: Social Travel. Na te hebben genoten van een heerlijke vakantie of rondreis, voelen veel mensen de behoefte iets terug te doen voor het land en haar bevolking. Tropenzorg® wil de vakantieganger hierin stimuleren en introduceert de 4U campagne: een programma waarin reizigers op de laatste dag van hun vakantie hun reisapotheek achterlaten bij de lokale bevolking. Het Care Plus® Mosquito Net, een First Aid Kit, zonnebrand of muggenspray krijgt op deze manier een tweede leven bij mensen die het het hardst nodig hebben. En de reiziger? Die gaat met een goed gevoel en een lichte koffer weer terug naar huis.
Goede daad en lege koffer
Tropenzorg® directeur Arnoud Aalbersberg is initiatiefnemer van de 4U campagne. 'Steeds meer mensen zijn op zoek naar een stukje zingeving en willen op vakantie iets betekenen voor de lokale bevolking. 4U stimuleert hen hierin." Care Plus® - de productenlijn van Tropenzorg® - met onder andere DEET, muskietennetten, UV-werende kleding, anti-zonnebrandproducten, First Aid Kits, tekentangen en hygiëne producten - zijn een must voor iedere reis. Maar bij thuiskomst belanden deze producten vaak onderin de kast. Aalbersberg: "Neem bijvoorbeeld een klamboe. Tijdens een verre reis onmisbaar, maar eenmaal thuis doe je er niets meer mee. En dat is zonde, want in veel landen is dit product schaars of te duur voor de lokale bevolking. Met 4U willen wij mensen hiervan bewust maken en stimuleren bijvoorbeeld hun klamboe achter te laten. Zo help je de lokale bevolking bij de bescherming tegen dodelijke infectieziektes, geef je je reis meer diepgang én creëer je ruimte in de koffer voor souvenirs
. Daar stimuleer je dan ook nog eens de lokale economie mee!"
4U Community
Als onderdeel van het 4U programma wordt een website gelanceerd: www.4U-from.me. Deelnemende reizigers kunnen toetreden tot de 4U Community en hier hun ervaringen delen door een blog te schrijven of een filmpje te maken. Hiermee worden andere reizigers geënthousiasmeerd om ook deel te nemen aan het 4U programma. In dit kader zullen ook sociale media - zoals Facebook en Twitter- worden ingezet.
De 4U campagne en officiële website zullen gelanceerd worden tijdens de Vakantiebeurs (11-16 januari 2011).
Over Tropenzorg® en Care Plus®
Tropenzorg is al sinds 1992 dé specialist op het gebied van gezond en veilig reizen. Het is de enige organisatie gespecialiseerd in adviezen, lezingen en opleidingen die bijdragen aan de gezondheidsbescherming van reizigers. Deze kennis wordt gebruikt bij het ontwikkelen van de producten onder de naam Care Plus®. Deze producten zijn zeer nuttig voor wie verre, tropische reizen maakt, maar ook voor de vakantieganger in Europa of gewoon thuis in Nederland. Op www.tropicare.eu vind je meer informatie over Tropenzorg®, het assortiment en reis- en gezondheidsadviezen, zoals up-to-date informatie over heersende ziektes in het buitenland. De uitgebreide serie producten van Care Plus® beschermt je tegen o.a. stekende insecten, de zon, slechte hygiënische omstandigheden en vervuild drinkwater. Op de (vanaf 11 januari 2011) vernieuwde website www.careplus.eu vind je het assortiment en bijbehorende informatie.