Ingezonden persbericht
Tele2 pakt malafide sms-aanbieders aan
Slachtoffers van ongewenste sms-diensten krijgen geld terug van Tele2
Amsterdam, 02 december 2010. Tele2 gaat vanaf vandaag sms-aanbieders aanpakken wanneer zij ongeoorloofd geld proberen te innen van Tele2-klanten. Zodra het vermoeden bestaat dat klanten zijn misleid tot abonnementen op sms-diensten, krijgen zij het geld van Tele2 terug. De kosten hiervan gaat Tele2 zelf verhalen bij de aanbieder van de sms-dienst. Het is dan aan de aanbieder van de sms-dienst om te bewijzen dat de klacht van de klant ongegrond is. Günther Vogelpoel legt uit: "We zijn dus coulant naar onze klanten en keihard naar partijen die willens en wetens de boel proberen op te lichten."
"We hebben deze problemen met premium sms-diensten al eerder geprobeerd op te lossen met de sms-gedragscode, dit was een gezamenlijk initiatief van de marktpartijen." vervolgt Vogelpoel. "Het blijkt dat deze code niet afdoende was en daarom gaan we nu zelf optreden. Herhaaldelijke overtreding van aanbieders van sms-diensten zal leiden tot afsluiting en op die manier verwachten we dat uiteindelijk alleen de sms-aanbieders die te goeder trouw zijn overblijven."
- EINDE -