Persbericht 25 november 2010
Vier genomineerden voor Fujifilm Best Thesis Award 2010
De jury van de Fujifilm Best Thesis Award 2010 voor de beste afstudeerscriptie binnen de vakgroep Organization and Strategy heeft vandaag vier genomineerden bekend gemaakt. Een van deze studenten van de Tilburg School of Economics and Management ontvangt op donderdag 2 december de hoofdprijs. Fujifilm drukt met de award zijn waardering uit voor de samenwerking met de universiteit.
Fujifilm en de Tilburg School of Economics and Management werken al jaren samen met als doel studenten te inspireren om te excelleren. Het zwaartepunt van de samenwerking ligt op kennisuitwisseling op het gebied van organisatie en strategie, die tot uiting komt in gastcolleges, stages en managementdagen.
De genomineerden en hun onderwerp van onderzoek zijn (in alfabetische volgorde):
* Hendrik Cramer: de relatie tussen diversificatie strategie en prestaties van bedrijven met als bijzondere context een economische crisis
* Nick van Creij: de invloed van institutionele context op het substitutie effect van business groups en diversificatie strategie
* Carlijn Goossens: de implementatie van lean management
* Robbert Janssen: de effecten van supply chain risk management op de prestaties van supply chains
Over de Fujifilm Best Thesis Award
Tijdens het evenement op 2 december zullen de vier genomineerden elk kort hun scriptie presenteren, zodat de aanwezigen een goed beeld krijgen van actuele ontwikkelingen op het vakgebied Organization and Strategy. De genomineerden krijgen elk een oorkonde en de winnaar ontvangt ¤ 500,-. Voorzitter van de jury is prof. dr. S. Douma, hoofd van de vakgroep Organization and Strategy van de Tilburg School of Economics and Management van de Universiteit van Tilburg.
Over Fujifilm Manufacturing Europe
Fujifilm Manufacturing Europe B.V. is een van de grootste productievestigingen van Fujifilm buiten Japan. Het bedrijf is in Tilburg gevestigd en zorgt voor onderzoek, productie en distributie van fotografische materialen en offsetplaten voor de Europese markt, het Midden Oosten en Afrika. Fujifilm Tilburg maakte enkele jaren geleden de strategische keuze om van productiebedrijf door te groeien naar een bedrijf dat ook zelf nieuwe producten ontwikkelt en in de mark zet. Het begeeft zich op nieuwe markten, bijvoorbeeld voor membranen voor het filteren van water en gassen.
Universiteit van Tilburg