Persbericht
Hilversum, 2 december 2010.

Vivenda Media Groep verbreedt aanbod aan makelaars


· Vivenda tekent intentieverklaring overname Koophuis Nederland BV
· Koophuis ondersteunt zelfstandige makelaars

· Verwachte afronding transactie uiterlijk 31 januari 2011

Vivenda Media Groep ("VMG") maakt bekend dat zij een intentieverklaring heeft getekend met Consumer Finance Services Nederland BV, over de overname van Koophuis Nederland BV ( Koophuis) gevestigd te Dordrecht. Koophuis is van oorsprong (anno 1988) een franchise formule die is ontwikkeld om de financiële dienstverlener, waaronder de assurantie-intermediair volledig te ondersteunen bij het opzetten van een eigen makelaardij, naast de bestaande business. Strategische kernpunten De overname van de franchise formule Koophuis past in het beleidvoornemen van Zuka om de makelaar volledig te kunnen ondersteunen in al zijn marketing uitingen. De Koophuis formule in combinatie met Zuka stelt een makelaar in staat om zelfstandig te blijven en onderscheidend en succesvol te zijn in zijn marktgebied. Koophuis is dé franchiseformule voor makelaars met visie, die zelfstandigheid met samenwerking verenigen. Kennis wordt onderling uitgewisseld en er wordt samen gewerkt met adverteren en producten ontwikkelen. Daarnaast kan Koophuis bestaande makelaars in de gelegenheid stellen hun onderneming te kunnen verkopen, om jonge starters in het zadel te zetten én op termijn de continuïteit van vakkennis te waarborgen. Doorlooptijd Nadat een due dillengence onderzoek op Koophuis is uitgevoerd en positief is afgerond wordt de closing van de transactie verwacht uiterlijk 31 januari 2011. Ontwikkelingen in de makelaardij De huidige kernactiviteit van de makelaardij is actief zijn als aan- en verkoopbemiddelaar bij bestaand en nieuw onroerend goed. Daarnaast bieden veel kantoren nevenactiviteiten aan zoals taxaties, hypotheekbemiddeling, assurantiën, (ver)huur en beheer. Het toenemende gebruik van internet bij de koop- en verkoop van een woning zorgt voor een hoge mate van transparantie en een toegenomen zelfstandigheid van de consument. Hierbij zullen makelaars zich steeds meer richten op nieuwe bredere diensten, zoals een verhuisservice, of advies over hypotheken. De focus zal steeds meer gericht zijn op een toenemende mate van professionaliteit en relaties voor de lange termijn.

Persbericht

Over Vivenda Media Groep NV Vivenda Media Groep is al ruim twintig jaar actief als uitgeverij en multimediabedrijf. De onderneming is gespecialiseerd in multimedia voor de onroerendgoedsector. Vivenda Media Groep is marktleider in haar branche en hoofdzakelijk op de Nederlandse markt actief. De doelstelling van de onderneming is om haar leidende positie op het gebied van multimediale communicatieproducten voor de onroerendgoedsector verder uit te breiden, in zowel Nederland als in het buitenland.

Einde persbericht/