Saxion
BR>
di 30 november 2010
Saxion installeert lector Identiteitsmarketing
Op donderdag 2 december wordt dr. Kaj Morel als lector
Identiteitsmarketing bij Saxion geinstalleerd. De rede die hij zal
uitspreken in het Muziekcentrum Enschede heeft als titel:
'Identiteitsmarketing: bouwen op betekenis'.
De lectorale rede is opgebouwd rondom zijn stelling dat teveel
organisaties tekort schieten in betekenis. `We hebben daarom andere
marketing nodig die erkent dat betekenis het bestaansrecht vormt van
elke organisatie en het fundament onder een toekomstbestendige
samenleving. Deze andere marketing is identiteitsmarketing', aldus Kaj
Morel.
Toolkit
De nieuwe lector gaat zich samen met de kenniskring van het lectoraat
Identiteitsmarketing richten op het ontwikkelen van het vakgebied door
middel van praktijkgericht onderzoek, onderwijs en publicaties. Enkele
concrete onderzoeksprojecten zijn de ontwikkeling van een toolkit voor
identiteitsmarketing, een identiteitsscan voor het MKB en het project
rondom Betekenisvolle Zorg. Het laatstgenoemde project is er op gericht
om er door toepassing van identiteitsmarketing voor te zorgen dat
medewerkers in de zorg zich weer volledig kunnen identificeren met de
zorg zoals die in hun ogen zou moeten zijn.
Broedplaats
Binnen Saxion ontwikkelt het lectoraat de studieroute
Identiteitsmarketing en start het een `broedplaats' in samenwerking met
het Nationaal Muziekkwartier in Enschede. De broedplaats is een fysieke
inloopruimte waarin studenten, kenniskring, docenten, bedrijven en
medewerkers van Saxion en het Muziekkwartier bij elkaar komen en
samenwerken.
Betekenisfabriek
Het lectoraat Identiteitsmarketing is verbonden aan de academie
Marketing & International Management en maakt deel uit van het Saxion
Kenniscentrum Innovatie en Ondernemerschap. Naast zijn aanstelling bij
Saxion is Morel medeoprichter van de Betekenisfabriek en werkzaam als
identiteitsmarketeer bij Mercurius Identiteitsmarketing. Zijn
belangrijkste publicatie tot nu toe is het eerste boek over
identiteitsmarketing, dat verschenen in augustus 2010:
`Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan'.
De lectorale rede vindt plaats in het Muziekcentrum Enschede
(Noorderhagen 27, Enschede) en start om 14.00 uur met inloop. De rede
start om 14.20 uur.
-------------------------------------EINDE
PERSBERICHT--------------------------------------
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Maarten Hulsman,
communicatiemedewerker bij het Saxion Kenniscentrum Innovatie en
Ondernemerschap: 053 - 487 1674 of m.h.g.hulsman@saxion.nl, of dr. Kaj
Morel: 06- 33034834 of k.p.n.morel@saxion.nl.
____________________ Zoek