Ingezonden persbericht
Persbericht
Innova Klassiek-prijs voor Bob de Bouwer smeerleverworst
Almelo, 1 december 2010 -- Zwanenberg Food Group heeft de 'Innova Klassiek 2006-2010' gewonnen voor Bob de Bouwer Magere Smeerleverworst. Deze prestigieuze prijs wordt gecoördineerd door de Levensmiddelenkrant en toegekend door de inkopers van supermarkten. Zij beoordeelden alle producten die in 2006 zijn geïntroduceerd en nu nog steeds succesvol zijn in de schappen van de supermarkten.
Innova Klassiek is de enige award voor succes op lange termijn en ook één van de weinige brancheprijzen die worden toegekend op basis van de waardering van klanten. Annemarie Granneman van Zwanenberg Food Group: 'Wij vinden het een eer dat Bob de Bouwer Magere Smeerleverworst zo goed wordt beoordeeld door de inkopers van verschillende supermarkten. In 2006 wilden wij een gezond hartig broodbeleg voor kinderen introduceren dat qua smaak en uiterlijk onderscheidend was ten opzichte van andere vleesproducten in de markt. Bob de Bouwer Magere Smeerleverworst is 35% minder vet dan reguliere smeerleverworst. Ook is het rijk aan ijzer en bevat het geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Wij zijn ervan overtuigd dat deze uitgangspunten mede bepalend zijn geweest voor het succes.'
Gezonde voeding voor kinderen
Bob de Bouwer Magere Smeerleverworst is vooral populair bij kinderen door de lekkere smaak en de vrolijke verpakking. Daarnaast is Bob de Bouwer natuurlijk een zeer populaire figuur, vooral onder jongens in de leeftijd tot en met zes jaar. Annemarie Granneman: "Wat de range van Bob zo sterk maakt, is het magere aspect. Dat geldt niet alleen voor de smeerleverworst, maar ook voor onze boterhamworst en de knakworst die we daarnaast hebben geïntroduceerd. Gezonde voeding voor kinderen blijft een actueel onderwerp. Ouders vinden het belangrijk dat hun kind voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en naast zoet ook hartig broodbeleg kiest. De retailer kan hier op inspringen door schapruimte te creëren voor kinderconcepten. Op deze manier wordt het voor de ouders makkelijker om te kiezen. Ook kan de retailer de fabrikanten stimuleren om vooral kinderproducten met minder vet, zout en suiker te ontwikkelen om zo een brede variatie in het schap te geven.' Al in 2007 kreeg Zwanenberg Food Group een aanmoedigingsprijs van het Voedingscentrum voor het Bob de Bouwer-assortiment.
Marketingacties
Zwanenberg zet voortdurend acties in om het Bob de Bouwer-assortiment onder de aandacht te brengen. Voorbeelden zijn kleurplatenacties waarbij kinderen mooie prijzen konden winnen. Andere voorbeelden zijn (prijs)acties bij retailers, Meet & Greet met Bob bij supermarkten, advertenties in diverse media, het opzetten van een eigen internetsite (www.smullenmetbob.nl) en een samplingactie bij kinderdagverblijven.
Annemarie Granneman tot slot: 'Naast de uitbreiding van het vleeswarenassortiment met Bob de Bouwer magere boterhamworst en magere knakworst heeft ook de introductie van een Dora vleeswarenassortiment bijgedragen aan het succes van Bob. Daardoor heeft de kindervleeswarenlijn meer aandacht in het schap en dus meer draagvlak gekregen. Ook spelen we in op de actualiteit. Is Bob bijvoorbeeld te zien in de bioscoop of vindt er een DVD-release plaats, dan sluiten wij daarbij aan door een consumentenactie te organiseren.'
Over Zwanenberg Food Group
Met 1.600 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoen (2009) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden) en Kips' (in Nederland). Het concern levert ook een aantal bekende private labels en heeft, behalve in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via pompstations etcetera), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.
Bijgevoegd beeld is vrij van copyrights.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: