Ingezonden persbericht


Persbericht

De 'Rachel' nog steeds meest favoriete kapsel

Amsterdam, 1 december 2010 - Het kapsel van Rachel Green ofwel van actrice Jennifer Aniston uit de jaren'90 hitserie Friends, is nog steeds het populairste kapsel aller tijden. Dat blijkt uit de Grote Haar Enquête, gehouden onder 2664 bezoeksters van de mode- en beauty website Styletoday.nl.

Rachel blijft populairst
'De Rachel' is de meest populaire famous hairdo (26%). Op de tweede plek staan de sexy half opgestoken lokken van Brigitte Bardot (20%) op de voet gevolgd door Marilyn Monroe's beroemde blonde krullen (19%). Hedendaagse celebs als Vicoria Beckham en haar hippe pixie kapsel ver achter zich latend. Oldschool kapsels zijn dus weer back in style. Zelfs faux pas als het spiraalpermanent zien de Styletoday bezoekers wel weer terugkeren in de mode, gevolgd door getoupeerd jaren '80 haar en de kuif. Het kapsel dat juist nooit meer terug mag keren van de ondervraagden is 'peroxide blond met uitgroei' (21%), het matje (20%) en het bloempotkapsel (18%).

Thuis hard huilen
De Nederlandse vrouw gaat gemiddeld om de zeven weken naar de kapper (49%). Opvallend is dat 43 procent maar enkele keren per jaar de kapper bezoekt. Iets meer dan de helft van de vrouwen is ooit wel eens verknipt door haar kapper (52%). Als reactie daarop is 'niets zeggen en thuis heel hard huilen' de meest voorkomende (17%). Anderen maken hun kapper zwart bij hun vrienden en familie (7%) of worden kwaad in de kapsalon (6,5%).

Liever een perfect kapsel of seks?
Stel dat er de mogelijkheid is om elke dag een perfect kapsel te hebben, maar vrouwen daar wel wat voor moet inleveren; dan zou chocolade het eerste zijn dat vrouwen opgeven (49,6%), gevolgd door tien punten aftrek van hun IQ (7%) en seks (3,6%).

Kapsel to go
Op de vraag naar de meest vreemde plek waar vrouwen ooit hun haar gestyled hebben, komen verschillende antwoorden naar boven. Vooral vervoersmiddelen zijn populair voor het steilen van het haar; trein, vliegtuig, auto en de bus worden vaak genoemd. Maar vrouwen zijn zélfs met hun haar bezig in de achtbaan, sauna en skilift.

Gewoon goed
Maar liefst 22% geeft aan dat haar haar elke dag 'ellendig' zit. 46% van de ondervraagde vrouwen is 'gewoon tevreden' over hun haar, hoewel het de ene keer beter zit dan de andere keer. Slechts 8 procent van de ondervraagden is uitermate tevreden met haar lokken. Het gemiddelde cijfer dat vrouwen hun haar geven is een 7. Als de ondervraagde vrouwen carte blanche zouden krijgen, dan kiezen ze voor krullen of lang golvend haar.

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers vind je op www.sanomadigital.nl of www.sanoma-uitgevers.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomadigitalNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (