Ingezonden persbericht


PERSBERICHT 29 november 2010

iChica's Sinterklaas Weggeefactie nu al doorslaand succes

Gisteravond startte www.ichica.nl met de ludieke Sinterklaas Weggeefactie (zie www.ichica.nl/sint). Onder de noemer 'iChica speelt voor Sinterklaas' geeft de online shopping community voor dames duizenden A-merk artikelen weg uit haar eigen magazijn, variërend van GUESS horloges, GUCCI zonnebrillen tot geurtjes van DOLCE & GABBANA en tassen van FAB. Het bijzondere aan de actie is dat iedere deelnemer sowieso een prijs wint. Het enige dat deelnemers wordt gevraagd, is om vriendinnen uit te nodigen om ook mee te doen aan de actie.

Dè shopping community voor dames

Eind 2009 ging www.iChica.nl van start. De website trok direct zeer veel vrouwelijke belangstelling. Als eerste website paste iChica namelijk het concept van dagaanbiedingen toe op het vrouwelijke deel van de online shoppers. Iedere dag verkoopt de site één A-merk superdeal voor dames, met kortingen tot wel 80%. iChica onderscheidt zich met succes van andere dagaanbieders en andere webshops voor dames, door de zeer grote community, een trouwe schare fans (voor 99,9% bestaand uit dames). Bezoekers komen dagelijks naar de site om de Superdeal te bespreken, maar ook om op het forum te discussiëren over alle mogelijke andere zaken die de dames bezighouden.

Het eerste jaar van iChica verloopt uiterst succesvol. De site vestigde zich in de top 3 van de markt voor Nederlandse dagaanbieders en is zonder twijfel de populairste dagaanbieder onder het vrouwelijk publiek.

iChica speelt voor Sinterklaas?!

Met de Sinterklaas Weggeefactie bedankt iChica enerzijds de trouwe bezoekers voor een geweldig eerste jaar. Anderzijds is de Sinterklaas Weggeefactie de perfecte manier om nog meer bezoekers naar de site te trekken. iChica speelt letterlijk voor Sinterklaas. Deelnemers worden in een filmpje door Sinterklaas en Zwarte Piet - gespeeld door iChica's oprichters Ed Postmus en Rudyard Bekker - uitgenodigd om hun emailadres achter te laten op de inschrijfpagina voor iChica's Sinterklaas Weggeefactie. Vervolgens krijgt de deelnemer van iChica een persoonlijke link toegestuurd. Deze link dient de deelnemer door te sturen aan zoveel mogelijk vriendinnen. Hoe meer vriendinnen zich inschrijven via de persoonlijke link, hoe meer kans de deelnemer heeft op de prijs van haar eerste voorkeur. iChica vraagt de deelnemers om een voorkeurslijst samen te stellen uit de duizenden prijzen die de site beschikbaar stelt.


Deelname = altijd prijs

Een halve dag na de start van de Sinterklaas Weggeefactie staat het aantal deelnemers op ruim 10.000. Het succes van iChica's Sinterklaas Weggeefactie is eenvoudig te verklaren: zelfs als maar één vriendin zich inschrijft voor de actie, krijgt de deelnemer een prijs (minimaal een tegoedbon t.w.v. 5 euro bij iChica.nl). Het aantal vriendinnen dat zich aanmeldt, is voor deelnemers 'live' bij te houden. Het enthousiasme waarmee de deelnemers zich op de actie storten duidt erop dat de strijd om de duizenden prijzen van GUESS, DYRBERG/KERN, GUCCI, Nina Ricci, Fab. en andere topmerken, nog niet is gestreden.

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie, zie www.ichica.nl/sint of email naar info@ichica.com