Gemeente Schagen

Besluit nadere eisen elektronisch berichtenverkeer

Het gebruik van internet en e-mail blijft stijgen. Wij gaan, afhankelijk van het soort bericht, op verschillende wijzen om met elektronische berichten. De regels voor het berichtenverkeer worden vermeld in het Besluit nadere eisen elektronisch berichtenverkeer.

Onderscheid in berichten
Voor bestuurlijke berichten (aanvragen voor bijvoorbeeld vergunningen, ontheffingen, subsidies, bezwaarschriften, klachten en zienswijzen) is volgens de wet een handtekening nodig. Deze berichten kunnen daarom alleen via de daarvoor bestemde webformulieren worden verzonden. Deze formulieren kunt u vinden op onze website en worden middels DigiD van een handtekening voorzien. Niet-bestuurlijke berichten kunt u sturen naar ons algemene e-mailadres postbus8@schagen.nl. Bij gebruik van de elektronische snelweg is het uw verantwoordelijkheid dat u bericht ons (tijdig) bereikt. Wij sturen altijd een bevestiging dat wij uw bericht, technisch gezien, in goede orde hebben ontvangen.

Bijlagen
Aanvullende informatie en bijlagen kunnen digitaal toegevoegd worden of apart per post aan ons worden verstuurd. Verwijs bij deze laatste mogelijkheid naar het bijbehorende webformulier en eventueel het kenmerk. Als wij de bijlagen van een bericht niet kunnen openen of als een bericht een virus bevat, weigeren wij het bericht en nemen wij dit niet in behandeling. Dit geldt ook voor berichten die de maximale grootte overschrijden. Het college heeft op 17 november 2010 bepaald dat een e-mail, inclusief bijlagen, niet groter mag zijn dan 10 MB.

Inwerkingtreding
De raad, de burgemeester, het college en de heffing- en invorderingsambtenaar van Schagen hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, het Besluit nadere eisen elektronisch berichtenverkeer vastgesteld. Dit besluit treedt op 2 december 2010 in werking en ligt tijdens openingstijden ter inzage bij het taakveld Juridische Zaken, Laan 19. U kunt de regeling ook raadplegen op www.schagen.nl.