Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)
26-11-2010
Actieplan gepresenteerd voor gezonde glasgroentesector
Er is een gezamenlijke visie, vertaald in een actieplan om de afzet van
kasgroenten te versterken. Een kerngroep met bedrijven en
brancheorganisaties, waaronder Frugi Venta, wil hiermee de weg effenen
naar een gezond toekomstperspectief van deze tuinbouwsector.
De kerngroepleden zijn het erover eens, dat er een doorbraak nodig is
om de nijpende marktsituatie in de glasgroentesector te doorbreken.
Door middel van een gezamenlijke visie en een actieplan moet de weg
geëffend worden naar een gezond toekomstperspectief voor de
tuinbouwketen. De kerngroep is dit voorjaar ingesteld na een oproep van
de toenmalig minister Verburg.
Afspraken
Het is voor het eerst dat een gezamenlijke visie (`De consument
centraal') op tafel ligt over de toekomst van de glasgroentesector. In
de kerngroep met zijn afspraken gemaakt om de visie op een tiental
punten daadwerkelijk met actie te ondersteunen. De regie ligt hiervoor
bij de brancheorganisaties LTO Glaskracht Nederland, Dutch Produce
Association (DPA) en Frugi Venta, het Groenten en Fruit Handelsplatform
Nederland.
Een verkorte versie van het Manifest 'De consument centraal' is hier te
downloaden.
Zie het origineel