Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
Rover overhandigt reizigerservaringen aan betrokken organisaties
Na de brand in het verkeersleidingcentrum Utrecht ontvangt Rover veel
verhalen van reizigers. Om te zorgen dat deze ervaringen niet in de
klanttevredenheidstatistieken van NS verdwijnen, overhandigt Rover een
bloemlezing van reizigerservaringen aan NS, ProRail, het
Ministerie van V&W en de Tweede Kamer.
Bijna een week na de grote ontregeling op Utrecht Centraal sturen nog
veel reizigers hun ervaringen naar Rover. Reizigers die op
verschillende stations vastliepen klagen vooral over slechte informatie
en service. Hachelijke avonturen beleefden vooral de reizigers die
urenlang in treinen vastzaten zonder eten, drinken en soms zelfs zonder
toilet. Die laatste groep moest zich behelpen door met een zaklamp en
wc-papiertje langs het spoor af te dalen. Na de evacuatie verliep het
ook niet altijd vlekkeloos: een aantal reizigers werd begeleid naar een
station waar geen busvervoer was geregeld en ook geen toilet aanwezig
was.
Niet alleen de reiziger heeft het moeilijk gehad, dit geldt ook voor
het personeel. Ook een aantal conducteurs heeft vele uren doorgebracht
in een trein zonder toilet. Daarbij moesten vele medewerkers het
stellen met gebrekkige informatie en flink geïrriteerde reizigers.
Tijdens een overleg met vervoerders, consumentenorganisaties en het
Ministerie van V&W overhandigt Rover een bloemlezing van deze
reizigersverhalen. Ook de Kamerleden kunnen een exemplaar verwachten.
Pagina geplaatst: 25 november 2010