Stichting Blik op Werk
maatregelen UWV
Dienstverlening door Blik op Werk naar aanleiding van mogelijke maatregelen
UWV
23 november 2010
Blik op Werk ontvangt sinds vandaag veel telefoontjes om alsnog met
terugwerkende kracht het Blik op Werk Keurmerk te ontvangen i.v.m. de
eis van Kwaliteitsmanagement van UWV. Dit komt voort uit geluiden die
komen uit bepaalde UWV regio's waar wordt aangegeven dat men naar
verluid binnen twee weken het Keurmerk moet behalen.
Blik op Werk is toegewijd aan het bieden van een zo goed mogelijke
dienstverlening aan haar klanten en is daarom pro-actief aan de slag
gegaan met het verkennen van de impact en de mogelijkheden.
Voor dienstverleners betekent het dat u op zeer korte termijn het
keurmerk zult moeten behalen. De realiteit is echter dat het behalen
van het Keurmerk betekent dat u ook echt zaken op orde moet hebben.
Resultaten moeten worden behaald, klanten en opdrachtgevers moeten
tevreden zijn en enkele processen moeten op orde zijn.
Daarnaast wordt het Keurmerk toegekend na een audit door een
onafhankelijke auditor die is aangesloten bij een geaccrediteerde
instelling.
Blik op Werk heeft inmiddels bij de auditoren verzocht een inschatting
te geven over de beschikbare capaciteit is om in de komende periode
eventuele aanvragen nog te behandelen. Zodra wij daarop reactie hebben
kunnen we meer zeggen of het überhaupt mogelijk is om aan de vraag te
voldoen.
Naast beschikbaarheid van auditoren zal het proces afhangen van uw
persoonlijke situatie. Zo is reeds bekend dat het met terugwerkende
kracht uitvoeren van een tevredenheidsonderzoek niet mogelijk zal zijn.
Indien u dus geen voldoende tevredenheidscijfers* hebt kunt u niet
alsnog het keurmerk verkrijgen.
Indien blijkt dat de ruimte niet beschikbaar is kunnen wij helaas niet
binnen twee weken het Keurmerk toekennen. We adviseren u dan direct
contact op te nemen met uw accounthouder om tot een oplossing te komen.
* conform de normen van Blik op Werk
Meer informatie
0900 25 45 679 (EUR 0,10 pm) email