Duits-Nederlandse Handelskamer
Reclame cultuurspecifiek toepassen
Groningen, 8 november 2010.
Om succes te hebben met reclame of op beurzen in Duitsland, moet men
rekening houden met de in het land overheersende gewoontes. Teneinde
hierover meer te weten te komen organiseert de Nederlands-Duitse
Handelskamer (DNHK) het seminar "Beurzen & Marketing - Hoe presenteer
ik mijn bedrijf in Duitsland?" op donderdag 25 november 2010 van 13.30
tot 17.30 uur in Groningen.
Door een slecht voorbereid optreden op de Duitse reclamemarkt kan het
beste product uit Nederland toch floppen. Vaak snappen Nederlandse
bedrijven maar niet waarom dit gebeurt. Het seminar geeft een overzicht
van de culturele verschillen met betrekking tot reclame in Duitsland en
legt uit waarom producten anders worden waargenomen. "Het is belangrijk
deze communicatieproblemen te voorkomen om een beter resultaat op de
Duitse markt te behalen", zegt Toby Keni van de beursvertegenwoordiging
bij de DNHK en docente van het seminar.
Ook op beurzen wordt duidelijk dat deze verschillen een aanzienlijke
invloed op het zakendoen met het buurland kunnen hebben. "Door een
goede eerste indruk met uw marketing- en beursactiviteiten kunt u uw
kansen op de Duitse markt vergroten en optimaliseren", zo Keni. Een
`beurstraining' tijdens het seminar helpt de ondernemers op beurzen
goed voorbereid aan de slag te gaan en de belangrijke `klik' met de
bezoekers te creëren.
Het seminar is geschikt voor directie en medewerkers van
marketingafdelingen, die in contact staan met de Duitse markt. Omdat
een gedeelte van het seminar in het Duits wordt gepresenteerd, is het
van belang dat de deelnemers over enige basiskennis van het Duits
beschikken. Het maximale aantal deelnemers is 20 personen. Partners van
dit seminar zijn het reclamebureau M28, het trainingsbureau Bibo
Trainingen en de Kamer van Koophandel Noord-Nederland.
De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de
Nederlands-Duitse Handelskamer krijgen 20 procent korting.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski,
tel. 070 3114 156, e-mail m.komorowski@dnhk.org.