Gemeente Veenendaal
Gemeente Veenendaal wint prijs voor telefonisch klantcontact
Als eerste gemeente in Nederland heeft de gemeente Veenendaal de CCMA
Pluim gewonnen. Deze prijs is bedoeld voor organisaties die goed
presteren op het gebied van klantcontact. De gemeente onderscheidt zich
volgens de CCMA met name in de wijze waarop het project âDe Gemeente
Heeft Antwoordâ is geïmplementeerd.
Marco Verloop, wethouder gemeentelijke dienstverlening, is blij met de
prijs: âEen enorme waardering voor iedereen in onze organisatie die
hard werkt om dagelijks klantcontact professioneel in te richten.
Tegelijk is het een bevestiging dat we met onze dienstverlening aan de
burgers van Veenendaal op de goede weg zijn. Een prestatie waar we met
recht trots op kunnen zijn.â
De implementatie van âhet Telefonisch Service Centrumâ is per 1
november afgerond. Dit project trekt doorgaans een zware wissel op een
gemeentelijke organisatie en behelst veel meer dan het door middel van
een front office inrichten van een Telefonisch Informatie Centrum of
een Klant Contact Centrum.
De jury in haar rapport: Met veel gevoel voor de interne verhoudingen
en met een goed beeld van wat de impact van deze veranderingen ook voor
de organisatie betekenen, zijn fasegewijs stappen genomen in direct- en
goed overleg met de verschillende organisatieonderdelen.
Daarnaast is de kwaliteit van de front office voorop blijven staan.
Aandacht voor de mensen, de processen en de ondersteunende software
maakten een mooie mix met als uitkomst een goed functionerende front
office.
Eerdere winnaars van de Pluim zijn: Eneco, Univé VGZ IZA Trias,
T-Mobile, XS4all en de ANWB.
Over de CCMA
De rol en missie van de CCMA (Contact Center Managers Association) is
om als beroepsvereniging van de contact center managers in Nederland de
functie van leidinggevende in contact centers steeds verder te
professionaliseren. Als netwerkorganisatie ondersteunt de CCMA de leden
in het uitoefenen van hun taak in de meest brede zin van het woord.
De CCMA Pluim is gestart in 2009 en is een initiatief van de CCMA. Doel
van de prijs is om ieder kwartaal een op het gebied van klantcontact
goed presterende organisatie op een positieve wijze te belonen voor de
inspanningen.
Â