Prijs voor wervingsbeleid politie Amsterdam
De politie Amsterdam-Amstelland heeft de Diversity MNR Award 2010
gewonnen. Het korps won deze diversiteitsprijs in de categorie Good
practice voor het succesvolle wervingsbeleid.
Flink hogere instroom studenten met diverse achtergrond
`Dankzij nieuwe wervingsmethoden is de instroom van studenten met een
diverse achtergrond gestegen van gemiddeld 5 procent per groep in 2009
naar gemiddeld 45 procent per groep in 2010', zegt Rita Accord,
bureauchef In- Door- en Uitstroom. `Daarnaast hebben we de award
gewonnen omdat we het diversiteitspercentage voor 2010 - 13 procent -
nu al hebben behaald.'
Google
De succesvolle wervingsmethode is een vorm van het zogeheten
e-recruitment. `We hebben bijvoorbeeld uitgezocht welke Marokkaanse
voornamen, Hindoestaanse gebruiken of islamitische feestdagen het meest
gegoogled werden. Die woorden hebben we bij Google ingekocht. Het
resultaat: iedere keer als iemand op een van die woorden zoekt,
verschijnt een pop-up over werken bij de politie.'
Award
De Diversity MNR Award is een initiatief van het Multicultureel Netwerk
Rijksambtenaren en werd voor de tweede keer uitgereikt tijdens de Denk
Divers Dag in het museum voor communicatie in Den Haag. Het netwerk is
opgericht vanuit het ministerie van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties om de arbeidspositie van ambtenaren met een dubbele
culturele achtergrond binnen de rijksoverheid te verbeteren.
____________________
Politie Amsterdam-Amstelland