Gemeente Ameland
Bekendmaking mandaat uitvoering Wet BAG
Bij besluit van 29 juni 2010 is aan het afdelingshoofd Vergunningen en
Toezicht een algemeen mandaat verleend voor de uitvoering van de Wet
basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG). Op 9 november 2010
heeft het college besloten voornoemd mandaatbesluit uit te breiden door
het afdelingshoofd Vergunningen en Toezicht aan te wijzen als beheerder
van de basisregistraties adressen en gebouwen en hem toe te staan
ondermandaat te verlenen aan medewerkers voor het verrichten van de
wettelijk vereiste handelingen ter uitvoering van de Wet BAG. Bij
besluit van 11 november 2010 zijn de volgende ondermandaten verleend
dan wel zijn de volgende medewerkers aangewezen voor:
⪠Het beheer van de adressen- en gebouwenadministratie:
medewerkers Loket en Administratie;
⪠Het beheer van het adressen- en gebouwenregister:
medewerker Archief;
⪠De vaststelling van de definitieve geometrie: medewerker
ICT;
⪠Het opmaken van processen-verbaal van constatering op
basis van artikel 10 Wet BAG: medewerkers Toezicht en Handhaving;
⪠Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot
het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die niet
voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument:
medewerkers Toezicht en Handhaving.Â
De besluiten zijn verwerkt in het Statuut bevoegdheidsverdeling bij de
gemeente Ameland 2008. De besluiten liggen gedurende een week ter
inzage in het gemeentehuis bij de afdeling Vergunningen en Toezicht,
maar zijn ook te raadplegen op www.ameland.nl bij
Gemeenteloket-Regelgeving-Statuut bevoegdheidsverdeling 2008-Bijlage A
mandaatoverzicht.