Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Innovaties mobile marketing verrijken klantbeleving

Digitale spaarkaart, loyalty card en winkelapplicatie verhogen klantloyaliteit

Amsterdam, 15 november 2010 - Loyalty Lab introduceert drie innovaties op het gebied van mobile marketing: de digitale spaarkaart, loyalty card en de mobiele winkelapplicatie. Deze innovaties maken het voor organisaties mogelijk om de klantbeleving van consumenten te verrijken.

Met de vervanging van de zegeltjes en fysieke stempelkaarten door een digitale spaarkaart zijn organisaties in staat om consumenten gerichter te laten sparen voor relevante producten en kortingen, en gewenst aankoopbedrag te belonen. De mobile shopping applicatie geeft consumenten de mogelijkheid om real time, relevante aanbiedingen en informatie te bekijken, bestellen en te delen met anderen (per mail of social media). Met de loyalty card wordt klantenbinding voor organisaties een strategisch instrument en geen doel op zich. Een klant heeft altijd toegang tot specifieke aanbiedingen, acties en kortingen. De weg naar gepersonaliseerde aanbiedingen en acties is hiermee vrij.

Erik Sandel, directeur van Loyalty Lab Consulting: 'Het uitvoeren van mobiele campagnes neemt een vogelvlucht. In 2011 maakt 80 procent gebruik van een mobiele telefoon met toegang tot internet. Met de groei van het gebruik van mobiel internet en sms neemt het gebruik van applicaties op de mobiele telefoon explosief toe. Organisaties laten kansen om het mobiele kanaal op te nemen in de communicatiemix liggen. Ze vergeten dat het juist bijdraagt aan de merkbeleving van klanten door gebruiksgemak en relevantie. Een extra kanaal leidt tot verhoging van de conversie van een campagne. Daarnaast is mobile marketing uitstekend te integreren met social media -waardoor het bereik van campagnes aanzien wordt vergroot. Via mobile marketing kunnen organisaties real-time en gepersonaliseerd werken aan klantloyaliteit.'

Over Loyalty Lab Consulting
Loyalty Lab Consulting, een dochteronderneming van Loyalty Lab, is een onafhankelijke Loyalty Marketing adviesorganisatie en voorziet in innovatieve oplossingen voor klantloyaliteit en -behoud, customer insights, interim management en detachering. Zij adviseert over het opbouwen, verbeteren en onderhouden van een profijtelijke band met klanten. Loyalty Lab heeft vestigingen in Nederland (Amsterdam), Duitsland (Kerpen) en België (Brussel).

Noot voor de redactie,