Scania
maandag 15 november 2010 15:22
Imposante Scania LZV voor van Rijen Transport B.V.
Breda, 15 november 2010 - Van Rijen Transport B.V. uit Oosteind heeft
afgelopen week een nieuwe Scania R-serie in gebruik genomen.
De imposante 25,25 meter lange Scania R-serie LZV van Van Rijen in de
huisstijl van opdrachtgever Coca Cola.
Vergroot foto
Dat deze zal worden ingezet voor het transport van opdrachtgever Coca
Cola is niet te missen. Zeker gezien het feit dat het voertuig gaat
rijden als LZV (Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie). Met een
totale lengte van 25,25 meter is het een opvallende verschijning op de
Nederlandse snelwegen. De Scania vestiging in Oosterhout heeft het
nieuwe voertuig afgeleverd.
Het betreft een nieuwe Scania R-serie, Truck of the Year 2010, met de
480 pk / 2500 Nm sterke Euro 5 XPI motor. Dankzij de Scania XPI motor
hoeft Van Rijen geen AdBlue toe te voegen om aan de Euro 5 norm te
voldoen. De drie-assige R480 LB 6x2*4 MNB is voorzien van de riante
Scania Topline cabine, compleet met het nieuwe in- en exterieur en is
geheel in de kleuren van de opdrachtgever.
Voor Van Rijen - de huistransporteur van Coca Cola - is het de tweede
LZV in korte tijd. Een zeer bewuste toekomstvisie in samenspraak met
Coca Cola. Van Rijen vervoert frisdrank van de fabriek naar diverse
distributiecentra. Er passen tussen de 38 en 40 pallets in de LZV,
afhankelijk van de zwaarte van de belading, met een wettelijk maximum
van 60 ton. Dankzij de extra lengte is het volume per rit hoger en de
CO2 uitstoot per rit lager. De opbouw is verzorgd door Hertoghs
Carrosserieën in Roosendaal. Groot voordeel is dat de combinatie niet
afgekoppeld hoeft te worden bij het lossen wat gunstig is voor de
snelheid en benodigde manoeuvreringsruimte. Voor Scania Oosterhout is
het de eerste LZV die wordt afgeleverd.
New R-series
Nieuwe R-serie
Truck of the Year 2010. Alle nieuwe trucks uit de Scania R-serie zijn
bestemd voor de zwaarste langeafstands-transporten en bouwtaken.
xpi logo
Scania XPI voor prestaties en rendement
Scania XPI: gemak van Euro 5 zonder de nadelen van AdBlue