Symantec

Symantec kondigt de lancering aan van Symplus, een nieuw partner-incentiveprogramma. Het programma, dat in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika loopt, is geïnspireerd op de succesvolle loyaliteitsprogramma's van luchtvaartmaatschappijen. De regeling is voor de eerste keer trapsgewijs opgebouwd om de partners van Symantec de mogelijkheid te bieden om punten te verdienen wanneer ze bepaalde sales- en marketingactiviteiten afronden. Deze punten worden dan omgezet in geld dat op een Symplus-betaalpas wordt geladen, waarmee leden hun aankopen op internet of in de winkel kunnen betalen. Hoe meer een partner gebruik maakt van de Symplus website, hoe meer punten hij verdient en hoe sneller hij op de ladder kan stijgen (Normal, Squared en Cubed), afhankelijk van zijn expertise en ervaring.

Bij het programma hoort ook een meertalige website (www.symplus-emea.com) waarmee Symantec-partners toegang hebben tot een aantal functies, waaronder 24/7 programmaondersteuning, een resourcecentrum, gedetailleerde individuele accountoverzichten en een Symplus-onlinegemeenschap. Het gemeenschapsgedeelte is bedoeld om gebruikers te voorzien van actueel nieuws over Symantec en bevat een blog om het delen van kennis te ondersteunen en informatie over best practices te presenteren.

Jason Ellis, EMEA Channel VP Symantec, zegt: "Symplus is slechts één van onze nieuwste toevoegingen aan het EMEA-partnerprogramma. Hiermee onderstrepen we ons streven om onze channelpartners te helpen hun inkomsten met Symantec te vergroten. Met financiële prikkels voor best practices en goede prestaties willen we onze partners laten zien dat wij hun loyaliteit aan Symantec en hun relatie met ons waarderen."