Symantec kondigt de lancering aan van Symplus, een nieuw
partner-incentiveprogramma. Het programma, dat in heel Europa, het
Midden-Oosten en Afrika loopt, is geïnspireerd op de succesvolle
loyaliteitsprogramma's van luchtvaartmaatschappijen. De regeling is
voor de eerste keer trapsgewijs opgebouwd om de partners van Symantec
de mogelijkheid te bieden om punten te verdienen wanneer ze bepaalde
sales- en marketingactiviteiten afronden. Deze punten worden dan
omgezet in geld dat op een Symplus-betaalpas wordt geladen, waarmee
leden hun aankopen op internet of in de winkel kunnen betalen.
Hoe meer een partner gebruik maakt van de Symplus website, hoe meer
punten hij verdient en hoe sneller hij op de ladder kan stijgen
(Normal, Squared en Cubed), afhankelijk van zijn expertise en ervaring.
Bij het programma hoort ook een meertalige website
(www.symplus-emea.com) waarmee Symantec-partners toegang hebben tot een
aantal functies, waaronder 24/7 programmaondersteuning, een
resourcecentrum, gedetailleerde individuele accountoverzichten en een
Symplus-onlinegemeenschap. Het gemeenschapsgedeelte is bedoeld om
gebruikers te voorzien van actueel nieuws over Symantec en bevat een
blog om het delen van kennis te ondersteunen en informatie over best
practices te presenteren.
Jason Ellis, EMEA Channel VP Symantec, zegt: "Symplus is slechts één
van onze nieuwste toevoegingen aan het EMEA-partnerprogramma. Hiermee
onderstrepen we ons streven om onze channelpartners te helpen hun
inkomsten met Symantec te vergroten. Met financiële prikkels voor best
practices en goede prestaties willen we onze partners laten zien dat
wij hun loyaliteit aan Symantec en hun relatie met ons waarderen."
Symantec