Travel Unie International Nederland N.V.
CONSUMENTENVERTOUWEN TIJDENS HERFSTVAKANTIE GROEIT
Schiphol-Rijk â Consumenten hebben dit jaar het winkelen en de
prijs-kwaliteitverhouding in de herfstvakantie beter gewaardeerd dan
vorig jaar. Een onderzoek onder bijna 400 gebruikers van review website
Cheqqer (www.cheqqer.nl) toont aan dat de vakantiegangers dit jaar
positiever zijn over het winkelen en de prijsniveaus tijdens hun
herfstvakantie.
âDe consument gaat blijkbaar met een gerust hart op herfstvakantie en
beleeft volop plezier aan het winkelen in deze week. De gemiddelde
waardering is van een 7,4 in de herfstvakantie van 2009 naar een 8,5 in
die van 2010 gegaan. Het is goed om te zien dat consumenten met meer
vertrouwen tijdens hun vakantie geld uitgeven. Uiteindelijk hebben
mensen ook een leukere vakantie als ze zich minder zorgen maken om
geld. Bovendien stimuleert het andere gebruikers om een reis te boeken
als zij deze positieve reviews van vakantiegangers lezenâ, aldus een
woordvoerder van Cheqqer.
Het kunnen lezen van ervaringen met specifieke bezigheden zoals
winkelen en uitgaan maar ook bijvoorbeeld ervaringen met
bezienswaardigheden en activiteiten worden steeds belangrijker op de
review website. Cheqqer: âDat Parijs (www.cheqqer.nl/parijs) een leuke
stad is weten veel mensen maar het is juist goed om te weten wat de
dingen zijn die het zo speciaal maken. We kunnen op deze manier ook
goed de trends signaleren en onze gebruikers inspireren bij het vinden
van een bestemming.â
Cheqqer heeft geen gegevens beschikbaar of er ook meer consumenten op
vakantie zijn gegaan in deze periode.