Gemeente Ede
woensdag, 3 november 2010
Meer inwoners tevreden met informatievoorziening rond de WOZ
Door: afdeling Communicatie
De tevredenheid met de informatievoorziening rond de Wet waardering
onroerende zaken (WOZ) is toegenomen. De gemeente probeert op
verschillende manieren haar dienstverlening rond de WOZ te verbeteren
en dat lijkt gewaardeerd te worden. Van de mensen die de enquête hebben
ingevuld, heeft een kwart de website bezocht om informatie over de
WOZ-waarde in te winnen.
De tevredenheid met de informatievoorziening rond de Wet waardering
onroerende zaken (WOZ) is toegenomen. De gemeente probeert op
verschillende manieren haar dienstverlening rond de WOZ te verbeteren
en dat lijkt gewaardeerd te worden. Van de mensen die de enquête hebben
ingevuld, heeft een kwart de website bezocht om informatie over de
WOZ-waarde in te winnen.
Dit blijkt uit het onderzoek `Tevredenheid informatievoorziening rond
de Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ)`. In februari ontvingen de
inwoners van de gemeente Ede met een eigen woning de aanslag
Gemeentelijke Belastingen 2010, waarop ook de WOZ-waarde van hun huis
stond. Bij deze aanslag was een beknopte informatiefolder over de
WOZ-waarde gevoegd. Aan 1350 inwoners met een aanslag heeft de gemeente
gevraagd een enquête in te vullen over wat zij vonden van deze
informatie. 405 inwoners namen de moeite de vragenlijst in te vullen.
Een 6,5
Bezoek website
Een kwart van de respondenten heeft de website bezocht om informatie in
te winnen over de WOZ-waarde. De informatie op de website krijgt
gemiddeld het rapportcijfer 6,7. Minder dan 15% van de respondenten
geeft een onvoldoende. Dit is een verbetering ten opzichte van 2009,
toen het gemiddelde cijfer een 6,2 was en een kwart van de respondenten
een onvoldoende gaf.
Contacten met de gemeente
14% van de respondenten heeft contact gehad met de gemeente Ede over de
WOZ-waarde. Contact vond vooral telefonisch plaats, maar ook
schriftelijk contact kwam regelmatig voor. Respondenten die contact
hebben gehad met de gemeente zijn vooral tevreden over de
vriendelijkheid van de medewerkers. Over de snelheid van afhandeling en
het nakomen van afspraken zijn de respondenten het minst vaak tevreden.
Het hele rapport is te vinden op www.ede.nl (pdf 2.7 MB).