FloraHolland
FloraHolland organiseert seminars tijdens beurs in Aalsmeer
Wijzer worden op de FloraHolland Trade Fair
FLORAHOLLAND, 22 oktober 2010 (persbericht) - Op de FloraHolland Trade
Fair Aalsmeer is niet alleen het complete aanbod van bloemen en planten
te zien; standhouders en bezoekers kunnen er ook op een andere manier
wijzer worden. Op woensdag 3 en donderdag 4 november zijn er
interessante seminars in een speciale seminarruimte in hal 1 van de
beurs.
Uiteenlopend programma
Het seminarprogramma is divers en wordt zowel in het Engels als in het
Nederlands aangeboden. Bloemenbureau Holland bijt het spits af op
woensdagochtend. Het seminar `Shopperonderzoek' brengt de resultaten
van onlangs uitgevoerd onderzoek naar het gedrag van het winkelend
publiek. Mensen van het Bloemenbureau vertellen hoe ze de
onderzoeksresultaten benutten voor de marketingstrategie en voor
concrete activiteiten.
Het seminar over `Water Footprint' informeert deelnemers over duurzaam
ondernemen met onderscheidend vermogen. In de samenleving groeit de
aandacht voor waterverbruik in relatie tot waterschaarste. FloraHolland
zet zich in voor dit actuele onderwerp en toont beursbezoekers de
kansen en bedreigingen.
Zeer actueel is de ontwikkeling van social media. Ook bedrijven in de
sierteeltsector zetten kanalen zoals Twitter, Hyves en LinkedIn steeds
vaker in voor hun communicatie. Tijdens het seminar `De (on)zin van
social media' komen alle mogelijkheden en onmogelijkheden van social
media voorbij.
Het seminar `Blijf vooral uniek' laat deelnemers inzien hoe belangrijk
het is om je als organisatie te onderscheiden van je omgeving. Aan de
hand van sprekende praktijkvoorbeelden uit het (internationale)
bedrijfsleven wordt het publiek ingewijd in de wereld van nieuwe en
prikkelende marketingideeën.
Tijdens het seminar `Versterk uw marktpositie' laat het FloraHolland
College zien dat het belangrijk is om branche-ervaringen te delen en
praktische kennis op te doen. Zeker in een markt die continu in
beweging is. Er is een speciaal seminar voor kwekers en kopers. Daarin
staat het studieprogramma voor 2011 centraal.
Alvast aanmelden?
Indien mensen gegarandeerd deel willen nemen aan één van deze seminars,
kunnen zij zich aanmelden via events@floraholland.nl. Kijk voor meer
informatie over de FloraHolland Trade Fair Aalmeer, tijdstippen van
seminars en locaties op www.floraholland.com. Bezoekers kunnen zich op
deze website ook alvast voorregistreren en een toegangsbadge aanvragen.
Fotobijschrift: Spreker Marc Eijsackers (Marketing manager
FloraHolland) in gesprek met deelnemers tijdens seminar