Ingezonden persbericht


Persbericht

LinkedIn lanceert professionele aanbevelingen om bedrijven te helpen groeien

De Company Pages ondersteunen bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten

New York en Mountain View, Californië, 2 november 2010 - LinkedIn, 's werelds grootste professionele netwerk met meer dan 80 miljoen leden wereldwijd, lanceert vandaag Company Pages. De nieuwe functionaliteit op Company Pages is de mogelijkheid voor bedrijven om naast zichzelf en carrièremogelijkheden ook hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. Professionals kunnen die producten en diensten aanbevelen waardoor bedrijven gemakkelijker in contact komen met nieuwe klanten.

Een merk komt tot leven op de Company Pages door aanbeveling van mensen die je kent en vertrouwt. Tevreden klanten laten op de 'products & services'-pagina van de Company Page referenties en aanbevelingen achter over producten en diensten en worden er als het ware merkambassadeurs. Via deze vorm van mond-op-mond reclame kan een bedrijf snel groeien, omdat mond-op-mond reclame de meest gewaardeerde vorm van reclame is.* De bedrijven zelf delen deze aanbevelingen weer met anderen binnen hun netwerk om zo hun merk verder uit te bouwen en hun expertise te benadrukken binnen hun vakgebied.

"Op de nieuwe Company Pages brengen we de inmiddels bekende 'Recommendations' naar een hoger niveau. LinkedIn-leden hechten waarde aan de meningen van andere mensen, omdat ze die vertrouwen," zegt Jeff Weiner, CEO van LinkedIn. "Bovendien, door de meest waardevolle aanbevelingen en referenties op andere delen van hun Company Pages te tonen aan potentiële klanten en werknemers, kunnen bedrijven hun merk laden."

Vandaag de dag volgen miljoenen professionals meer dan een miljoen bedrijven op LinkedIn om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen en mogelijkheden op de markt. De Company Pages maken het eenvoudiger voor bedrijven om deze professionals aan zich te binden via hun dynamische en overzichtelijke Company Page. Behalve aanbevelingen en informatie over producten en diensten, kan men ook filmpjes en gerichte banners plaatsen om meer interactie en sales te genereren.


* Volgens een onderzoek uitgevoerd door The Nielsen Company in 2009 blijkt dat persoonlijke aanbevelingen of online meningen van consumenten de meest betrouwbare en geloofwaardige vorm van reclame is.

Vandaag is bij LinkedIn Connect:10 in New York, tijdens de jaarlijkse marketing en reclame top, aangekondigd dat verschillende klanten hun Company Pages op LinkedIn al gelanceerd hebben. Onder deze klanten vallen zowel een aantal grote multinationals als innovatieve startende ondernemingen, waaronder:


· AT&T Business Solutions

· Avaya

· Dell

· Exact Software

· HP

· JetBlue

· Juniper Networks

· Microsoft Corporation

· Philips

· Samsung Electronics America

LinkedIn Company Pages hebben verschillende verrassende functiemogelijkheden om ondernemingen en huidige en potentiële klanten en medewerkers aan zich te binden. Meer informatie is te vinden op de LinkedIn blog: http://blog.linkedin.com/.

Over LinkedIn
LinkedIn is een internetplatform dat gericht is op het verbinden van professionals over de hele wereld. Het is een zelfstandig bedrijf met een gediversifieerd bedrijfsmodel, waarbij de opbrengsten komen van inschrijvingen van gebruikers, de verkoop van advertenties en licenties voor software. De website van LinkedIn is in 2003 gelanceerd en is de grootste professionele netwerksite ter wereld, met meer dan 80 miljoen leden, in meer dan 200 landen en waarin leidinggevenden van elk Fortune 500-bedrijf vertegenwoordigd zijn. Het LinkedIn hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View Californië.