Ingezonden persbericht


PERSBERICHT Schiphol Rijk, 1 november 2010

Macaw uitgeroepen tot eerste Microsoft Partner Gold Competent Portals & Collaboration

Vernieuwde Microsoft Partner Network (MPN) maakt het eenvoudiger de juiste partner te vinden

Macaw is uitgeroepen tot eerste Microsoft Partner Gold Competent Portals & Collaboration. Het vernieuwde Microsoft Partner Network is vandaag, 1 november 2010, van start gegaan en maakt het voor klanten eenvoudiger om de juiste partner te vinden. Voorheen werd de deskundigheid van partners beoordeeld aan de hand van algemene kwalificaties zoals de Microsoft Gold Certified Partner. In het nieuwe systeem is het mogelijk om partners te zoeken in specifieke toepassingsgebieden, bijvoorbeeld CRM, cloudtoepassingen, unified communications, etc. Hier wordt dan gesproken van 'competenties', waarin twee niveaus mogelijk zijn: 'Gold' of 'Silver'.

Patrick van Aalst, CEO Macaw: "Wij zijn blij om te horen dat wij één van de eerste Nederlandse partners zijn die een MPN Gold-competentie heeft behaald en dat wij zelfs de eerste Microsoft Partner Gold Competent Portals & Collaboration zijn. In 2002 haalden wij in Nederland de eerste Microsoft Gold Partner certificering binnen. Wij hebben sindsdien een mooie weg bewandeld met de Microsoft Certified Master (MCM) SharePoint 2010 certificatie die onlangs door onze SharePoint-consultant Mirjam van Olst is behaald. Hiermee is zij de eerste vrouw ter wereld die deze onderscheiding heeft gekregen."

"Met het nieuwe partnermodel van Microsoft wordt de lat hoger gelegd. De kwaliteit gaat omhoog, we kunnen ons als partner beter onderscheiden door de verschillende competenties die aansluiten bij onze expertisegebieden. Daardoor zijn we beter te vinden voor klanten. Het is leuk om te zien dat met het vernieuwde MPN-model veel oude examens zijn vervallen en dat er wordt gewerkt met de nieuwste technologieën. Macaw loopt graag voorop en onze mensen willen deze trainingen halen. Ons enthousiasme klinkt door in de werkzaamheden voor onze klanten," aldus van Aalst.

Volgens Bas Agbeko, Partner Strategy & Programs Lead bij Microsoft Nederland, staan in de nieuwe opzet van het MPN-model de behoeften van klanten centraal: "We zien dat de behoeften van klanten veranderen. De IT-infrastructuur wordt complexer. Dan kun je je als klant afvragen of één partner alles voor je kan oplossen. Er is duidelijk behoefte aan specialisatie - de beste partner voor de specifieke IT-problematiek. Het is voor een partner die zelf niet beschikt over bepaalde kennis en expertise nu eenvoudig om een collega te zoeken die dat wel heeft. Dat kan vervolgens helder gecommuniceerd worden richting de klant. Zo kan één partner als het ware optreden als hoofdaannemer en specifieke onderdelen van een project overlaten aan specialisten."

Klanten kunnen aan de hand van de verschillende competenties op zoek gaan naar de juiste partner via www.microsoft.nl/pinpoint. Partners kunnen zich de komende maanden op de site profileren. Microsoft verwacht dat de meeste partners dit binnen een paar maanden zullen doen.

Over Macaw
Macaw is Nederlands grootste, uitsluitend op Microsoft gespecialiseerde IT-dienstverlener en ontwerpt en bouwt sinds 1994 complexe webapplicaties voor klanten zoals de Goudse Verzekeringen, Univé Verzekeringen, HEMA, gemeente Den Haag, Sara Lee International, Hogeschool Utrecht, Akzo Nobel en Holland Casino. Macaw richt zich hoofdzakelijk op de ontwikkeling van e-commerce sites en intranet applicaties. Naast het ontwerpen, bouwen, beheren en hosten van webapplicaties biedt Macaw ook diensten aan op het gebied van ontwikkelstraten, applicatie-ontwikkeling en -integratie, Business Intelligence en CRM.

Noot voor de redactie,