Corio verwerft alle retail- en horecaruimte in Markthal Rotterdam
01/11/2010 09:05
Corio Nederland
Corio, de grootste verhuurder van winkelruimte in Nederland, verwerft alle retail- en horecaruimte in de Markthal die in aanbouw is in het Laurenskwartier in Rotterdam. Corio heeft daartoe afgelopen vrijdag een overeenkomst getekend met Provast, die de Markthal in ontwikkeling heeft. Corio, dat ook eigenaar is van het winkelcentrum Alexandrium, bouwt met deze aankoop zijn positie in de stad Rotterdam verder uit.
Corio investeert E 42 mln in de overdekte marktvloer met ruimte voor circa 100 kramen van 20 m2 waar vrijwel uitsluitend versproducten zullen worden verkocht, 15 winkelunits en 8 horecavestigingen. De Markthal wordt in 2014 door Provast opgeleverd.
Corio verwacht met de Markthal snel in te kunnen spelen op nieuwe trends en wensen van consumenten door nauwe samenwerking met retailers op basis van flexibele afspraken. Volgens Corio speelt de bouw van de Markthal op het juiste moment in op de veranderende eisen die er vanuit de overheid gesteld worden aan de verkoop van versproducten op buitenmarkten.
De Rotterdamse Markthal wordt gebouwd naar Zuid-Europees model en komt in het hartje van Rotterdam midden tussen moderne woon- en kantoorpanden, aansluitend op belangrijke winkelstraten voor de stad als de Koopgoot en de Hoogstraat. De Markthal komt pal naast station Blaak, midden in het Laurenskwartier, dat het nieuwe entreegebied moet worden richting het centrum van Rotterdam. In het gebouw komen naast een overdekte versmarkt ook verschillende soorten horeca. Onder het gebouw wordt momenteel een vier lagen diepe parkeergarage aangelegd met 1200 plaatsen en een supermarkt van Albert Heijn. In de boog boven de markthal komen 228 appartementen.
John van Haaren, CEO Corio Nederland: 'Wij zijn bijzonder blij dat wij naast de horeca- en winkelruimte ook de marktvloer in dit voor Nederlandse begrippen vernieuwende concept hebben kunnen verwerven. Ik geloof in de dynamiek van retail en heb als CEO van Corio Spanje al jaren geleden gezien wat de aantrekkingskracht van een markthal als deze kan zijn als retailers nauw samenwerken met het management van het concept. Overdekte markten zijn in Zuidelijk landen en ook in sommige landen in Scandinavië vaak populaire ontmoetingsplaatsen waar mensen niet alleen heen gaan voor hun dagelijkse boodschappen, maar ook als ze op zoek zijn naar iets bijzonders. Ik heb grote verwachtingen van deze opzet.'
Hans Schröder, partner van Provast: 'Wij zijn ingenomen met de overeenkomst met Corio. Het is goed voor het functioneren van de Markthal dat zowel de overdekte marktvloer als de winkel- en horecaruimtes langs de randen daarvan in handen is van 1 partij die er op een professionele manier mee aan de slag kan. Corio is een partij met een duidelijke visie op het
veranderende retaillandschap in Nederland. Met deze aankoop onderschrijft Corio dit food-concept met een compleet vers- en foodaanbod van hoge kwaliteit tegen een eerlijke prijs dat door ondernemers met passie zal worden aangeboden.'
http://www.corio-eu.com