Overname verplichtingen Pensioenfonds Reclame en Marketing

01/11/2010 16:47

Nationale-Nederlanden N.V.

Nationale-Nederlanden neemt de verplichtingen van Stichting Pensioenfonds voor Reclame en Marketing (SPRM) over. Bij dit ondernemingspensioenfonds is onder andere de pensioenvoorziening van reclamebureau UbachsWisbrunJWT in Amsterdam ondergebracht. Het fonds kent in totaal 652 (gewezen) deelnemers en pensioengerechtigden. Met 70 actieve deelnemers vertegenwoordigt het SPRM een waarde van ruim 27 miljoen. Het betreft hier een éénmalige overname van de liggende pensioenvoorziening.

"Het pensioenfonds wordt geliquideerd nadat we een éénmalige inkoop bij Nationale-Nederlanden hebben gerealiseerd", aldus David Knibbe, directeur NN Corporate Clients. "Daarnaast heeft JWT namens de gezamenlijke werkgevers een extra storting gedaan waardoor afstempelen wordt voorkomen. Dit werkt goed uit voor de deelnemers."

Vanaf 1 november 2010 maakt het fonds gebruik van het NN Prestatie Pensioen. Dit onlangs door Nationale-Nederlanden gelanceerde beschikbare premie product past binnen de doelstellingen die ook het fondsbestuur en de werkgever nastreven. Met het NNPP is de opbouw van het pensioen afgestemd op de behoeften van de werknemer. Die krijgt de kans invloed uit te oefenen op de belegging van de eigen pensioengelden door in een profiel aan te geven hoeveel risico gelopen mag worden, en te kiezen voor het best passende beleggingsconcept.

Over Corporate Clients

De Business Unit NN Corporate Clients (NNCC) biedt maatwerkoplossingen op pensioengebied aan Corporates, pensioenfondsen en hun werknemers. Nationale-Nederlanden is als pensioenverzekeraar marktleider in Nederland. NNCC is een netwerk dat via meerdere labels de Pensioenmarkt bedient. NNCC verzekert 140 Corporates en 80 pensioenfondsen en beheert het pensioen van 800.000 werknemers. Het label AZL beheert 60 pensioenfondsen en 550.000 deelnemers.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al 165 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.

Over JWT

Het pensioenfonds van JWT is opgericht in 1971. Sinds jaar en dag is JWT, dat in 2007 een fusie aanging met UbachsWisbrun, verantwoordelijk voor spraakmakende reclamecampagnes, we noemen: 'Petje Pietamientje' van Calvé, 'Melk de witte motor', 'Jochem de Bruin' van de Rabobank en 'Geen fratsen dat scheelt' van C1000. Het bureau UbachsWisbrun/JWT dat tot de leidende bureaus van Nederland behoort, is op dit moment onder andere verantwoordelijk voor de reclamecampagnes van Unilever, BMW, ING en Nationale Nederlanden.






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie/

Nationale-Nederlanden