Gemeente Alphen aan den Rijn
Nederland b.v. nieuwe leverancier WMO hulpmiddelen
Welzorg Nederland b.v. nieuwe leverancier WMO hulpmiddelen
Welzorg Nederland b.v. wordt op basis van een Europese aanbesteding de
nieuwe leverancier van Wmo-hulpmiddelen in Alphen aan den Rijn en de
Rijnstreek. De komende maanden wordt gewerkt aan een goede overdracht
van lopende zaken van de huidige aanbieder aan Welzorg. Het nieuwe
contract gaat in op 1 januari 2011.
De nieuwe aanbieder
Op basis van de offerte-beoordelingen blijkt Welzorg Nederland b.v. in
totaliteit voor de klanten als beste uit de bus te komen. Hierbij heeft
de beoordeling van de kwaliteit voor 70% meegewogen en de prijs voor
30%. Het bedrijf beschikt over het Revakeurmerk (Erkend
Revalidatietechnisch Bedrijf). De kwaliteit van de dienstverlening
wordt jaarlijks via de Wmo-benchmark en via
klanttevredenheidsonderzoeken gemeten. Voorbeelden van WMO hulpmiddelen
die Welzorg gaat verzorgen zijn: scootmobielen, tilliften, elektrische
rolstoelen, toilet- en douchevoorzieningen, et cetera.
Beoordeling offertes
De Europese aanbesteding heeft de gemeente samen met de ISDR gehouden.
Op basis van de eisen in het bestek zijn er vier offertes ingediend.
Deze offertes zijn door een werkgroep beoordeeld op grond van vooraf
bepaalde criteria, onder andere op het gebied van kwaliteit, prijs en
bedrijfsvoering. Gehanteerd is een prijs-kwaliteitsverhouding van 3/7.
Dit betekent dat de kwaliteit (70%) zwaarder heeft meegeteld dan de
prijs (30%). De gemeente is op basis van de Europese
aanbestedingsregels verplicht om de opdracht te gunnen aan de aanbieder
die in totaal de hoogste score heeft behaald. Welzorg heeft de hoogste
score behaald. Welzorg heeft de aanbesteding op kwaliteit gewonnen. De
uitslag van de beoordeling laat niks te wensen over en geeft de
gemeente het volste vertrouwen dat de winnaar, de firma Welzorg, de
gevraagde kwaliteit van dienstverlening zal leveren.
De overgang van oude naar nieuwe leverancier
Om de overgang tussen de oude leverancier (Beenhakker) en Welzorg goed
te laten verlopen, is met alle partijen afgesproken een soepele
overdracht van de dossiers en een rustige invoering te realiseren.
Het nieuwe contract gaat in op 1januari 2011. De tijd tussen nu en 1
januari wordt gebruikt om goede afspraken te maken over alle lopende
zaken zoals de overname van de onderhoudscontracten en de
verzekeringen. Ook worden de werkafspraken tussen Participe en Welzorg
vastgelegd. Verder draagt Welzorg, in overleg met de gemeente en de
Intergemeentelijke Sociale Dienst De Rijnstreek (ISDR) zorg voor de
opening van een centraal gelegen servicesteunpunt in Alphen aan den
Rijn. Welzorg heeft toegezegd om ook belangenorganisaties, zoals het
APG, hierbij te betrekken. Klanten met een onderhoudscontract ontvangen
de komende week een brief van de gemeente over de nieuwe aanbieder. In
het laatste kwartaal van 2010 krijgen zij van Welzorg
informatiemateriaal, met daarin de voor hen belangrijkste gegevens voor
de periode na 1 januari 2011.
Uitvoerende organisatie
De rol van Participe blijft ongewijzigd. Zij blijft voor de gemeente
Alphen aan den Rijn de uitvoerende organisatie en voor klanten het
eerste aanspreekpunt voor aanvragen en indiceringen.
© Gemeente
Alphen aan den Rijn
Stadhuisplein 1
2405 SH Alphen aan den Rijn
Tel: 14 0172
Fax: (0172) 46 55 64
gemeente@alphenaandenrijn.nl
Postbus 13, 2400 AA
Alphen aan den Rijn