Strukton
Strukton Worksphere speelt in op pps met training voor succesvol samenwerken
18 | 10 | 2010
UTRECHT, 18 oktober 2010 - Strukton Worksphere is gestart met
trainingen `Succesvol Samenwerken in een Pps' (publiek-private
samenwerking). De tweedaagse trainingen zijn samen met VeranderVisie
ontwikkeld.
Begeleiding bij verandering
Met het aanbieden van deze trainingen heeft Strukton Worksphere een nog
niet eerder vertoond concept geïntroduceerd. De training is tot in
detail toegespitst op nieuwe ontwikkelingen binnen de pps- en
prestatiecontracten. Als onderdeel van de totaaloplossing op het gebied
van exploitatiemanagement levert Strukton Worksphere
transitiemanagement aan haar opdrachtgevers voor het begeleiden van
veranderingen. Training van medewerkers in nieuw gedrag is hier een
essentieel onderdeel van.
Integrale kijk op dienstverlening
Binnen een pps- of een prestatiecontract geldt een vaste vergoeding
voor geleverde diensten. Wanneer de afgesproken dienstverlening niet
volledig volgens afspraak verloopt, volgen kortingen op deze vergoeding
(boetes). Voor medewerkers is het even wennen om de kwaliteit van
dienstverlening integraal te benaderen en hierop te anticiperen.
Met de training `Succesvol Samenwerken in een Pps' krijgen medewerkers
inzicht in hoe een pps- of prestatiecontract werkt. Vervolgens wordt
besproken hoe zij zelf kunnen bijdragen aan de integrale
dienstverlening en hiermee kortingen op vergoedingen (boetes) kunnen
helpen voorkomen. Hierbij wordt niet alleen naar de eigen
dienstverlening gekeken, maar ook naar die van de andere
consortiumpartners. Door elkaar te helpen signaleren en verbeteren,
wordt ieders dienstverlening geoptimaliseerd. Dat is de kern van
integraal samenwerken.
Makkelijk terugverdiend
Binnen een pps- of prestatiecontract staat het nemen van
verantwoordelijkheid centraal. Ook tijdens de training `Succesvol
Samenwerken in een Pps' van Strukton Worksphere en VeranderVisie is dit
het geval. De deelnemers bedenken dan ook zelf hoe zij elkaar het beste
kunnen helpen met het optimaliseren van de dienstverlening en het
voorkomen van boetes. Zo verdient de investering in de training
zichzelf terug: boetes worden voorkomen door de acties van getrainde
medewerkers. Maar efficiënter samenwerken heeft niet alleen een hogere
dienstverlening tot gevolg. Ook hebben zowel de medewerker als de
eindgebruiker van de dienstverlening hierdoor meer voldoening in de
samenwerking.