Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Teleperformance Zoetermeer ontvangt SEBO-keurmerk
maandag 18 oktober 2010
Zoetermeer, 15 oktober 2010 - Teleperformance, marktleider in de
contactcenter branche, heeft op 27 september jl. tijdens de conferentie
'Diversiteit in Praktijk' voor de vestiging in Zoetermeer het
SEBO-keurmerk in ontvangst genomen. De onderneming ontving dit keurmerk
als beloning voor het Sociaal Betrokken Ondernemen dat Teleperformance
de afgelopen jaren heeft getoond.
Teleperformance heeft laten zien dat zij geen onderscheid maakt bij het
aannemen van werknemers, waardoor een grote diversiteit ontstaat op de
werkvloer. Hierbij wordt ook ruimte geboden aan werkzoekenden die door
persoonlijke omstandigheden ver van de arbeidsmarkt zijn komen te
staan. Dat veel Zoetermeerse ondernemers open staan voor het realiseren
van diversiteit binnen hun personeelsbestand blijkt wel uit het feit
dat 44 van hen inmiddels het convenant 'Diversiteit en gelijke
behandeling in bedrijf' ondertekenden. Bedrijven stellen zich niet de
vraag óf zij maatschappelijk verantwoord moeten ondernemen, maar hóe
zij dat kunnen doen.
Dirk Stuip, Chief Commercial Officer bij Teleperformance is blij met de
beloning van het SEBO-keurmerk. " Teleperformance is een organisatie
waarbij de medewerker centraal staat. Iedereen krijgt een kans om zich
te ontwikkelen binnen onze organisatie. Daarom werken wij nauw samen
met onder andere het UWV werkbedrijf. Het UWV werkbedrijf heeft de
ambitie om werkzoekenden zo snel mogelijk aan de slag te laten gaan en
iedereen die kan werken direct bereikbaar te maken voor ons als
werkgever. Wij willen potentiële werknemers graag een kans geven,
ongeacht hun achtergrond, opleiding, herkomst of leeftijd. Een andere
manier waarop wij dit doen is het samenwerken met een
arbeidsbemiddelingsbureau. Kandidaten die, om wat voor een reden dan
ook, verder van de arbeidsmarkt zijn komen te staan, bieden wij een
gedegen opleiding van een maand. Na deze opleiding laten we ze langzaam
weer wennen aan het bedrijfsleven, waarna ze aan de slag gaan en een
arbeidsovereenkomst krijgen bij Teleperformance. Dat maakt werken bij
Teleperformance ook zo leuk; er is een grote diversiteit aan mensen.
Als we daarvoor dan ook nog eens beloond worden met het SEBO-keurmerk,
zijn we als organisatie goed bezig."
Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden
van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise
en best practices met de kracht van ervaren lokaal management.
Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de
topspeler in de contact center branche en biedt haar complete
dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg,
Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300
medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken
in diverse branches.