Sanoma Uitgevers
expertise
Sanoma versterkt digitale expertise
---
26.08.10
Sanoma Uitgevers is voornemens om per 15 oktober Eric Ariëns te
benoemen tot Content Publishing Director, een nieuwe functie binnen
Sanoma Digital.
Onder deze 'content tak' van Sanoma Digital komen onder andere NU.nl,
de vrouwensites (Libelle.nl, Margriet.nl, Styletoday.nl e.a.), de
activiteiten gericht op Sport, AutoWeek en Auto Trader te vallen.
Ariëns rapporteert aan Joris van Heukelom, Director Digital Publishing
bij Sanoma Digital.
In 2009 heeft Sanoma Digital twee specialismen benoemd: Performance
Based (conversie bieden aan adverteerders, via bijv. Kieskeurig.nl,
Energieprijzen.nl, Startpagina.nl) en Content Publishing (branding voor
adverteerders). Door deze laatste pijler te versterken
is Sanoma in staat beter in te spelen op de vraag van adverteerders
naar kwalitatieve conversie en merkeffecten.
Eric Ariëns leidt op dit moment nog SMM, de mannenmedia unit van
Sanoma. De activiteiten van SMM worden per 15 oktober ondergebracht in
de print, respectievelijk digitale activiteiten van Sanoma waardoor de
organisatiestructuur wordt vereenvoudigd.
Stallinga: Publisher Nieuws bij Sanoma Digital
Op 15 oktober wordt bovendien Sander Stallinga benoemd tot Publisher
Nieuws. In deze functie is hij o.a. verantwoordelijk voor NU.nl en
Zie.nl. Stallinga is afkomstig van Sanoma Uitgevers, waar hij nu
uitgever Automotive is. In die rol wordt hij opgevolgd door Lieneke van
den Heuvel, nu Business Unit Manager Automotive, wordt Publisher Auto.