Warchild
Tee off for War Child brengt 26.000 op
13 oktober 2010 -
Op de Leuvenumse heide vond donderdag 7 oktober de tweede editie van
`Tee off for War Child' plaats. Met het golftoernooi werd maar liefst
EUR 26.000 opgehaald voor War Child.
Tee off for War Child 2010 24 golfers sloegen om 12.30 uur af voor een
unieke middag golf op de heide golfbaan van landgoed De Ullerberg. Een
privédomein waar niet iedereen zomaar terecht kan, maar dat door de
familie voor War Child kosteloos aan de organisatie ter beschikking
werd gesteld.
De 9-holes baan werd twee keer gelopen en de deelnemers werden onderweg
voorzien van versnaperingen en op hole 1 zelfs getrakteerd op een
hartig kroketje en wildsoepje van restaurant De Basiliek uit
Harderwijk.
De dag werd afgesloten met een gastronomisch `walking dinner'. In de
tuin, of voor de liefhebbers bij de open haard, werden door chef kok
Rik Jansma bereide heerlijkheden uitgeserveerd en zorgde het decor
ervoor dat deze `Tee off for War Child' als een ware belevenis de
boeken ingaat.
De organisatie van deze dag was in handen van Arnold Zwart (Business
Ambassador van War Child) en Mieke Zwart (kantoorvrijwilligster War
Child). Dankzij de inzet van andere vrijwilligers en sponsoren gaat de
volledige financiële bijdrage van alle deelnemers naar de programma's
van War Child.
Ook in 2011 wordt het `Tee off for War Child' golftoernooi
georganiseerd. Voor meer informatie, zie www.teeoff4warchild.nl.
Waarom `Tee off for War Child'?
Het beleid van War Child is erop gericht het publiek door informatie
zoveel mogelijk te betrekken bij haar werk. Omdat War Child vasthoudt
aan een consistent lage kosten beleid voor zowel eigen fondsenwerving
als bedrijfsvoering probeert War Child hiervoor de al bestaande
netwerken en kanalen te gebruiken en het publiek zelf tot
fondsenwervende acties te activeren.
Het `Tee off for War Child' golftoernooi is een goed voorbeeld van het
sociaal activeren van mensen en bedrijven.
Het toernooi wordt georganiseerd door mensen die zich heel betrokken
voelen bij het werk van War Child, zoals War Child Business Ambassadors
en vrijwilligers. Door het inzetten van eigen netwerken kan het
toernooi gesponsord worden georganiseerd en komen alle opbrengsten ten
goede aan het werk van War Child.