4 oktober 2010 | Waardering van Simac-klanten stijgt
Onafhankelijk onderzoeksbureau Giarte presenteert deze week de
resultaten van haar jaarlijkse onderzoek van de outsourcingsmarkt. Voor
Simac een belangrijk moment vanwege haar focus op deze markt. We zijn
verheugd om te constateren dat de algemene waardering van onze klanten
met 6% is gestegen.
Aanbevelen
Elk jaar brengt onafhankelijk onderzoeksbureau Giarte de
outsourcingsmarkt in kaart. Daarvoor interviewen ze een groot aantal
organisaties die een (deel van) hun ICT hebben uitbesteed. Ook de
klanten van Simac zijn hierin meegenomen. Een van de belangrijkste
cijfers uit het onderzoek is de Outsouring Recommendation Index (ORI).
Oftewel de mate waarin klanten hun ICT-partner aanbevelen aan anderen.
Onze ORI is gestegen van 76% naar 82% en dat is een resultaat waar we
trots op zijn!
Outsourcingsmarkt
Giarte deelt de outsourcingsmarkt op in drie gebieden: Infrastructure
Management, Enduser Management en Application Management. Op elk van
deze gebieden wordt de mate van tevredenheid gemeten. Voor ons zijn de
relevante gebieden Infrastructure Management en Enduser Management. Bij
de laatste konden we ook een stijging noteren, in dit geval 5%. Hiermee
bezetten we op de markt de tweede plaats. Bij Infrastructure Management
was de score stabiel, zowel qua score als positie op de ranglijst (4^e
plaats).
Uiteraard zijn we verheugd over de door onze klanten gegeven scores.
Maar compleet tevreden zijn we niet. We blijven hard werken aan de
invulling van onze dienstverlening met als doel een nog hogere
klanttevredenheid.
In het door Giarte verstuurde persbericht (zie bijlage) leest u meer
over het onderzoek.
Simac Techniek NV