FloraHolland
Ondernemers Class voor klanten FloraHolland: verras en verander!
FLORAHOLLAND, 11 oktober 2010 (persbericht) - "Blijf goed om je heen
kijken in deze snel veranderende wereld om vanuit alle ontwikkelingen
en trends die je waarneemt andere dingen te durven doen. Verras klanten
door iets méér te doen dan er wordt verwacht. Vanuit de markt komen
andere vragen en ontstaan andere modellen". Dat zei algemeen directeur
Timo Huges vorige week tijdens de Ondernemers Class voor handelaren.
Thema van de dag was `Ondernemen in een veranderende wereld'. De
Ondernemers Class vond plaats in de Priva Campus van Priva in De Lier.
Medewerkers inspireren en prikkelen
De Ondernemers Class begon met een rondleiding door de Priva Campus,
waar kennis en kunde op het gebied van klimaatbeheersing en
regeltechniek worden weerspiegeld. Het kantoorgebouw is een van de
weinige CO2-neutrale gebouwen in de wereld. Priva is marktleider in
klimaatbeheersing en procesautomatisering in de glastuinbouw en de
gebouwenmarkt.
Na de opening van de bijeenkomst door commercieel directeur
FloraHolland Arnold Hordijk gaf Meiny Prins, algemeen directeur van
Priva én zakenvrouw van het jaar 2009, een boeiende presentatie over de
keuzes die zij voor haar onderneming heeft moeten maken. Hoe krijg je
medewerkers mee in een veranderende organisatie? Prins liet zien dat
Priva met haar medewerkers toekomstgericht denkt, en ook hoe dat
medewerkers inspireert en prikkelt om te werken aan groei. Binnen haar
eigen onderneming heeft Prins een klimaat voor groei weten te creëren,
en daarmee tevens een gezond fundament gelegd voor de toekomst. Prins
ging verder in op een aantal actuele thema's zoals ondernemerschap,
duurzaamheid, innovatie, techniek en het familiebedrijf. `Creating a
climate for growth', de lijfspreuk van Priva, vertelt wat Priva voor
haar klanten doet. In alle veranderingen die het bedrijf ingezet heeft,
was de markt leidend.
Open sfeer, goede discussie
Algemeen directeur FloraHolland Timo Huges gaf zijn visie over de
huidige en toekomstige ontwikkelingen in de markt en ging dieper in op
de manier waarop FloraHolland daarop inspeelt en in durft te
investeren. In een open sfeer werd met de aanwezige klanten vervolgens
ruim de tijd genomen voor discussie. Actuele onderwerpen en de
ontwikkelingen in de markt en de bedrijven kwamen daarin uitvoerig aan
bod. "Goede informatie en een open discussie in een bijeenkomst met een
prettig informeel karakter", zei een meerderheid van de deelnemers in
de enquete na afloop. Ook de locatie en de presentatie van Meiny Prins
scoorden goed. Het rapportcijfer dat de kopers de bijeenkomst gaven was
gemiddeld een acht.
Fotobijschrift: Veel waardering ook voor de presentatie van Meiny
Prins.