FloraHolland
Productcommissie snij Hortensia op marktbezoek bij bloemisten
FLORAHOLLAND (5 oktober 2010) - De FPC (FloraHolland Product Commissie)
snij Hortensia heeft 29 september een marktbezoek gebracht aan tien
bloemisten in Zeeland. Dit marktbezoek is een onderdeel van de
samenwerking tussen de Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW) en
FloraHolland. De productgroep zomerbloemen waartoe snij Hortensia
hoort, is een van de zes focusproducten van FloraHolland waarvoor een
marktplan is gemaakt. Een van de activiteiten is om de
kennisuitwisseling tussen kweker en koper te verbeteren. Het
organiseren van marktbezoeken is een uitstekende methode om dit te
realiseren.
De snij Hortensia wordt steeds belangrijker in het totale assortiment
snijbloemen. De aanvoer is dit jaar met 5 miljoen stuks gestegen ten
opzichte van 2009. Ook bij bloemisten neemt de belangstelling voor snij
Hortensia toe. Tijdens het marktbezoek aan Zeeland zijn tien bloemisten
in alle segmenten bezocht; van straathandel tot exclusieve
bloemenzaken. Opvallend was dat veel bloemisten vragen hadden over de
voorbehandeling van snij Hortensia. Kwekers onderstreepten het belang
van het gebruik van snijbloemenvoedsel in de winkel. Op die manier
blijft de kwaliteit goed. De meeste bloemisten zien de snij Hortensia
als een seizoensartikel vanaf half augustus.
Alle deelnemende bloemisten hadden arrangementen met snij Hortensia
gemaakt die tijdens het marktbezoek werden besproken. Ook het onderwerp
promotie kwam aan de orde. Bloemisten hebben behoefte aan
promotiemateriaal. De snij Hortensia heeft een eigen promotiecampagne
met een eigen website www.hydrangeaworld.com, posters en flyers met
consumenteninformatie. Het marktbezoek eindigde bij Cash &
Carry/Groothandel Andre's bloemen in Middelburg. Dit bedrijf belevert
vele bloemisten in de regio Middelburg en in België.