Sanoma Uitgevers
Digital Content
Tonie Broekhuijsen Creative Director Digital Content bij Sanoma
---
05.10.10
Tonie Broekhuijsen (48) wordt per 1 januari 2011 benoemd tot Creative
Director Digital Content bij Sanoma Digital. In deze rol gaat
Broekhuijsen de digitale content strategie van Sanoma Digital vertalen
naar de Sanoma platforms en titels. Sinds 1984 is Broekhuijsen werkzaam
bij Sanoma Uitgevers, de laatste jaren als hoofdredacteur AutoWeek.
Als Creative Director Digital Content gaat Broekhuijsen zich
bezighouden met het optimaliseren van bestaande digitale content en het
implementeren van de productie van nieuwe digitale content voor
websites en mobiele devices. Binnen het Sanoma concern onderhoudt hij
daarnaast de internationale contacten met andere divisies waar digitale
content wordt geproduceerd, zoals bijvoorbeeld in Rusland en Hongarije.
Broekhuijsen gaat rapporteren aan Content Publishing Director Eric
Ariëns.
Tonie Broekhuijsen werkte 10 jaar als hoofdredacteur van AutoWeek. De
laatste jaren heeft hij, samen met de redactie, AutoWeek uitgebouwd tot
het grootste multimediale merk binnen het automotive domein. Hij
startte zijn carrière bij Sanoma in 1984 en werkte in diverse functies
voor grote publieksbladen als Libelle en Margriet. In 1997 werd hij
hoofdredacteur van DoehetZelf Woonideeën, wat hij omvormde tot het
huidige 101 Woonideeën.
Broekhuijsen wordt per 1 november als hoofdredacteur bij AutoWeek
opgevolgd door Robert van der Ham, die de afgelopen jaren o.a. werkte
als hoofdredacteur van Aktueel Sportief bij Audax en mannenblad FHM bij
Free Media Group.