Ingezonden persbericht
Drie Nederlanders geëerd met roze lintje voor hun strijd tegen borstkanker
* Oktober borstkankermaand op bijzondere wijze van start met Roze Lintjesregen
* Stichting Pink Ribbon heeft Dick Molman van Sanoma Uitgevers, Riet van der Heide voormalig voorzitter van BorstkankerVereniging Nederland en professor Paul van Diest van UMC Utrecht met roze lintje geëerd
* KPN en Samsung steunen Stichting Pink Ribbon met vier speciale Pink Ribbon telefoons
Delft, 1 oktober 2010 -Tijdens de start van oktober Borstkankermaand in Koninklijk Theater Carré regende het roze lintjes. Uit de vele Nederlanders die zich inzetten voor de strijd tegen borstkanker heeft Stichting Pink Ribbon drie mensen gekozen die een roze lintje verdienen. KPN en Samsung maken de jaarlijkse Roze Lintjesregen voor Stichting Pink Ribbon mogelijk. Op deze manier kan Pink Ribbon haar waardering uitspreken voor de inzet van vele Nederlanders en helpen KPN en Samsung Stichting Pink Ribbon bij het uitdragen van de voorlichtingsboodschap over borstkanker.
Samen met de lintjes-ontvangers van vorig jaar, onder wie Leontien van Moorsel, spelde Quinty Trustfull, ambassadrice van Stichting Pink Ribbon het roze lintje op bij Dick Molman van Sanoma Uitgevers (zie foto), Riet van der Heide, voormalig voorzitter van BorstkankerVereniging Nederland, en professor Paul van Diest van het UMC Utrecht. Deze drie Nederlanders hebben een roze lintje ontvangen vanwege hun bijzondere inzet bij het vragen van aandacht voor borstkanker, ieder op zijn of haar eigen manier.
Dick Molman, CEO van Sanoma Uitgevers, heeft voor het zevende jaar op rij het Pink Ribbon Magazine mogelijk gemaakt, ondersteund door de opvallende campagne die aandacht vraagt voor borstkanker. Met de opbrengst van het Pink Ribbon Magazine, die voor 100% ten goede komt aan Stichting Pink Ribbon, is in de afgelopen jaren een groot aantal projecten mogelijk gemaakt, waardoor de psychosociale zorg voor borstkankerpatiënten wordt verbeterd.
Riet van der Heide, actief in een groot aantal organisaties op het gebied van borstkanker en onder andere voormalig voorzitter van BorstkankerVereniging Nederland, zet zich al jaren in voor de borstkankerzorg. Daarnaast heeft zij aan de wieg gestaan van Stichting Pink Ribbon. Riet van der Heide is de drijvende kracht achter een groot aantal projecten, waaronder de Monitor Borstkankerzorg. Dankzij haar bijdrage is de informatievoorziening voor borstkankerpatiënten enorm verbeterd.
Paul van Diest, professor en onderzoeker in het UMC Utrecht, verricht onderzoek op het gebied van preventie en vroege diagnose van borstkanker. De huidige technieken missen nog teveel tumoren in een vroeg stadium. Paul van Diest zet zich vol passie in voor het zoeken naar nieuwe methoden om op een patiëntvriendelijke manier borstkanker in een vroeg stadium te ontdekken.
KPN en Samsung steunen Pink Ribbon met vier speciale Pink Ribbon telefoons
KPN en Samsung steunen voor het vijfde achtereenvolgende jaar Stichting Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker. Naast de Roze Lintjesregen voeren KPN en Samsung in oktober een Pink Ribbon-campagne, die niet alleen geld oplevert voor de Stichting, maar dankzij de communicatiekracht van KPN en Samsung ook zorgt voor een grotere bewustwording voor borstkanker onder vrouwen.
KPN en Samsung hebben speciale Pink Ribbon telefoonpakketten samengesteld, waarmee vrouwen de strijd tegen borstkanker direct steunen. Per verkocht Pink Ribbon toestel doneren KPN en Samsung ¤ 10,00 aan Stichting Pink Ribbon. Met de vier 'limited editions' is er voor elke vrouw een passend Pink Ribbon pakket:
* Samsung Galaxy S Pink Ribbon (I9000) i.c.m. tweejarig KPN Personal Sim abonnement
* Samsung Wave Pink Ribbon (S8500) i.c.m. tweejarig KPN Personal Sim abonnement
* Samsung Diva Pink Ribbon (S7070) i.c.m. eenjarig KPN Personal Sim abonnement of KPN Prepaid
* Star Mini Pink Ribbon (C3300) i.c.m. KPN Prepaid
De Samsung Galaxy S is één van de meest populaire toestellen van dit moment en wordt speciaal voor deze actie geleverd met een mooie Pink Ribbon ketting. Ook bij de Samsung Wave krijg je deze ketting cadeau. Alle Pink Ribbon telefoonpakketten bevatten daarnaast een Pink Ribbon telefoonsieraad.
Pink Ribbon widget
Wie meer wil weten over Pink Ribbon tijdens de oktober Borstkankermaand downloadt de speciale Pink Ribbon widget. Deze widget geeft je direct toegang tot onder andere de Pink Ribbon agenda voor komende maand, de blog over Pink Ribbon met bekende en minder bekende Nederlanders en een Pink Ribbon wallpaper om je telefoondisplay in oktober roze te kleuren. Het Pink Ribbon widget kan op elke Samsung telefoon gedownload worden door PINK te sms'en naar 4777.
KPN en Samsung hebben met hun campagnes in de afgelopen vier jaar al meer dan 750.000 euro opgehaald voor Stichting Pink Ribbon. Deze financiële bijdrage is geïnvesteerd in psychosociale en maatschappelijke projecten die bijdragen aan de verbetering van de zorg voor borstkankerpatiënten en hun omgeving.
Samsung Electronics
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 188.000 mensen op 185 vestigingen in 65 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (¤ 0,10 p/m) of www.samsung.com bezoeken.
KPN
KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is marktleider in de Benelux op het gebied van werkplekbeheer. In Duitsland en België volgt KPN een challenger strategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en KPN Groep Belgium een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur waarop wereldwijd wholesale-netwerkdiensten worden aangeboden aan andere operators.
Per 30 juni 2010 bediende KPN 42 miljoen klanten, waarvan 33,8 miljoen mobiele klanten, 4,6 miljoen met een vaste telefoonaansluiting, 2,6 miljoen met een internetaansluiting en meer dan 1 miljoen televisieklanten. Met 31.121 FTEs behaalde KPN in het eerste halfjaar van 2010 een omzet van EUR 6,6 miljard en een EBITDA van EUR 2,7 miljard. KPN is in 1989 verzelfstandigd en is genoteerd aan de beurs van Amsterdam.